پیشروی ارتش سوریه در بادیه ادامه دارد shia muslim                   
ارتش سوریه با آغاز مرحله دوم عملیات «الفجر الکبری» پیشروی خود را همچنان ادامه می‌دهد و نیروهای امنیتی عراق، «هجوم داعش» به مرز سوریه را خنثی کرد.

به گزارش مصاف،  یگان های ارتش سوریه مرحله دوم از عملیات «الفجر الکبری» را که از دو ماه پیش در بخش های مختلف کویری سوریه معروف به «بادیه» آغاز شده است، از سرگرفتند؛ این عملیات در سرعت و پایداری به دلیل مساحت گسترده اش متفاوت است و آزادی سازی آن انجام گرفته است که به نزدیک به 35 هزار کیلومتر مربع رسیده است و درحال حاضر تکیه گاههای اصلی برای این عملیات به سمت منطقه شرقی است که این منطقه شامل معدن های فسفات واقع در جنوب تدمر و تعدادی زیادی از چاههای نفت و گاز است.

آخرین دستاوردهای ارتش در جنوب شرق دمشق آزادی «دیر النصرانی»،«رجم البقر»، « تپه های سلمان»، «تپه های الفدیین»، «تپه اصفر»، «أشهیب»، « تپه های أشهیب شمالی و جنوبی»،«المفطره»، «تپه المفطره»،«شنوان»،«الساقیه»،«القصر»،«تل بنات بعیر»،«خربة صعد»، «تپه صعد» و همه مناطق در ریف السویداء شمال شرقی است.

همچنین ارتش سوریه و متحدانش در ریف دمشق جنوب شرقی از «تپه دکوة» به سمت «تپه رغیلة»،«تپه البقر»،«تپه أصفر»، «خربة الأمباشی» و «الکراعة» پیشروی کردند و بر سلسله تپه ها بین «تپه دکوة» و «تپه رغیله» و «تپه ریشه» سیطره یافتند و مناطق گسترده ای بین سد «ریشه» و کوه «مکحول» و کوه «سیس» را آزاد کردند.

اهمیت این منطقه به خاطر مجاورتش با منطقه ای است که نیروهای آمریکایی در منطقه التنف مستقر شدند و به مرحله تلاقی در این منطقه در مسافتی کمتر از شش کیلومتر رسیدند.

در همین راستا، یک مسئول امنیتی عراق گزارش داد: نیروهای امنیتی حمله داعش به مرز با سوریه را خنثی کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای بسیج مردمی (حشد شعبی) توانستند بر یک کارخانه بمب گذاری خودروها و ساخت بمب متعلق به گروهک تروریستی داعش در موصل قدیم تسلط یابند.

این مسئول امنیتی گفت: این نیروها نزدیک به 20 خودروی بمب گذاری شده با ماده (C4) و نزدیک به 200 بمب آماده انفجار را خنثی کردند و مقادیر زیادی از سلاح های سبک و نیمه سنگین را به دست آوردند.


منبع: شبستان