افزایش نژادپرستی و جرایم نفرت مذهبی در انگلیس بعد از برگزیت shia muslim                   
بعد از رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، نژادپرستی دراین کشور افزایش یافته و جرایم مرتبط با نفرت نژادی و دینی رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش مصاف، بعد از برگزیت (رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا) بالاترین میزان نفرت و جرایم نژادپرستانه در این کشور ثبت شده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بعد از برگزیت اقلیت‌ها در انگلیس بیش از هر زمان دیگری احساس بی‌دفاعی می‌کنند.

آمار پلیس انگلیس نشان می‌دهد بعد از برگزیت حوادث مرتبط با نژادپرستی و نفرت دینی و نژادی، 23 درصد نسبت مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالیست که طی سال‌های 2011 و 2012 جرایم مرتبط با نژادپرستی و نفرت مذهبی در انگلیس کاهش یافته بود ولی رفته رفته افزایش یافت و بعد از برگزیت ناگهان بالا رفت.

پلیس انگلیس می‌گوید، بعد از حمله ماه آوریل در منچستر ده‌ها حمله نژادپرستانه و از روی تبعیض انجام گرفته است و گروه‌های مخالفت نژادپرستی از دولت انگلیس خواستند برای مقابله با این مسایل اقداماتی انجام دهد.

بنا بر گزارش‌ها، در برخی موارد بدون دلیل مسلمانان در اماکن عمومی مورد حمله و توهین لفظی و فیزیکی قرار گرفته بودند.حتی در موردی یک زن مسلمان از سوی یک مرد انگلیسی مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفته و سپس آب دهان به سویشانداخته شده بود.

کمپین قیام علیه نژادپرستی از افزایش چشمگیر اقدامات نژادپرستانه علیه مسلمانان در انگلیس خبر داد و گفت بسیاری از مسلمانان بویژه زنان مسلمان هدف حملات نژادپرستانه قرار می‌گیرند.

منبع: فارس