تدریس فن خطابه و بلاغت سید حسن نصرالله در دانشگاه تل آویو shia muslim                   
سخنرانی‌های دبیر کل حزب‌الله لبنان در دانشکده فن خطابه و بلاغت دانشگاه تل آویو تدریس می‌شود.

به گزارش مصاف، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم چاپ لندن در گزارشی به قلم زهیر اندراوس نوشت: مقامات دانشکده «آموزش سخنرانی در جمع مردم» در دانشگاه تل آویو سخنرانی حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را که گفته است اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت است، در برنامه درسی هنر سخنرانی و بیان شیوا، گنجانیدند. این امر نشان دهنده میزان تاثیر گذاری سید مقاومت بر عموم اسرائیلی ها و همچنین بر تصمیم گیرندگان در سطح سیاسی و امنیتی است.

به عنوان مثال یکی از استادان همین دانشکده در تشریح این سخنرانی گفت نصرالله نخستین رهبر عربی است که با طرح ضربه دردناک به نیروگاه هسته ای دیمونا، اسرائیل را تهدید کرد.

در این زمینه ینیف لفتان پژوهشگر اسرائیلی متخصص جنگ روانی گفت در طول تاریخ، یکی از مهمترین پندها و نتایج بسیار مهم در زمینه تبلیغات این بوده است که دولت مجبور است از اتباعش در قبال تبلیغاتی که دشمن انجام می دهد به ویژه در زمان جنگ دفاع کند.

وی افزود تاریخ نگارانی که بطور علمی و عملی جنگ رسانه ای بین حزب الله و اسرائیل را بررسی می کنند، بطور گسترده به تسهیلاتی که شبکه های تلویزیونی اسرائیل ارائه کردند، خواهند پرداخت. این شبکه ها تریبون اصلی را  در اختیار [سید] حسن نصرالله دبیر کل حزب الله قرار دادند. وی افزود در عین حال سخنرانی‌های نصرالله که از طریق تلویزیون اسرائیل بطور زنده و مستقیم طی جنگ دوم لبنان در سال 2006 پخش شد،حاوی پیامهای بسیار خطرناکی بود زیرا این سخنرانیها بطور مستقیم پخش شد و مقامات نتوانستند بخشهایی از آن را که نصرالله اصرار داشت از اصطلاح تروریسم اسرائیلیها استفاده کند، حذف کنند.

این پژوهشگر اسرائیلی در مقاله ای که پایگاه اینترنتی روزنامه معاریو اسرائیلی منتشر کرد، گفت یکی از عللی که رسانه های اسرائیلی را واداشت سخنرانیها را بدون سانسور پخش کنند به این سبب بود که نصرالله بر راهبرد حقیقت تکیه می کند.

وی افزود این راهبرد از جنگ جهانی دوم در جهان وجود دارد و در اصل آمریکائیها و متحدانش در جنگشان ضد ژاپن استفاده کردند. آنها همیشه بر انتقال حقیقت تاکید داشتند و به مخاطبان اجازه دادند خودشان به این نتیجه برسند که اطلاعات درست یا غلط بوده است.


منبع: خبرگزاری دانشجو