آغاز عملیات نظامی سوریه در حماه shia muslim                   
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود را برای بیرون کردن عناصر داعش از حماه آغاز کرد.

به گزارش مصاف، دیده بان حقوق بشر که مقرش در لندن قرار دارد، اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه با حمایت جنگنده های روسیه، عملیات نظامی را برای اخراج عناصر داعش از استان حماة آغاز کردند؛ این عملیات نظامی پس از طرد این عناصر از استان حلب انجام شد.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: جنگنده های روسیه و سوریه مناطق تحت سیطره داعش در ریف شرقی حماة را همزمان با درگیری ها در ریف شهر سلمیة در شرق حماة هدف قرار دادند و این اقدام برای پیشروی نیروهای سوری به سمت مواضع داعش و دور کردن آنها از جاده منتهی به شهر خناصر و شهر حلب صورت گرفت.

دیده بان حقوق بشرسوریه گزارش داد: نیروهای دمکرات سوریه برای نخستین بار از بخش جنوبی و پس از عبور از نهر فرات وارد شهر رقه پایگاه داعش شدند.

نیروهای دموکرات سوریه در عملیات آزادسازی رقه از دست داعش توانستند به استحکامات این گروهک تروریستی نفوذ کنند و از دیوار تاریخی اطراف شهر رقه قدیمی عبور کردند.

ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا امروز اعلام کرد: نیروهای کرد و عرب شب گذشته به سمت بیشتر مناطق رقه پیشروی کردند.

ائتلاف بین المللی اعلام کرد: حملات عالی و دقیق نیروهای سوریه باعث شد تا مانع داعش از کاشت مین و بمب و گذاشتن خودروهای بمب گذاری شده در این منطقه شود و از نیروهای مبارز و غیرنظامی محافطت کنند.

نیروهای سوریه در حال حاضر به طور کامل بر مناطق المشلب در بخش شرقی و الرومانیه و السباهیه در بخش غربی و منطقه الصناعه در بخش شرقی مسلط شدند.

منبع: شبستان