نارضایتی جهانی یهودیان لیبرال از «خیانت» نتانیاهو برای حفظ قدرت shia muslim                   
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هدف انتقاد یهودیان لیبرال در سطح جهانی قرار گرفته چرا که اخیرا با پیشنهادات جنجالی احزاب ارتدوکس افراطی با هدف حفظ اکثریت اندک دولتش موافقت کرده است.

به گزارش مصاف، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از انتخابات مارس ۲۰۱۵ با ائتلافی نسبتا متزلزل قدرت را در دست دارد و اوضاع به گونه‌ای است که حتی کناره‌گیری کوچکترین شریک ائتلافی به قیمت از دست دادن اکثریت برای نتانیاهو تمام شود.

اقلیت ارتدوکس افراطی اسرائیل طی هفته گذشته یک سری درخواست‌های مرتبط با حساسیت‌های مذهبی خود ارائه کردند و نتانیاهو هم آنها را پذیرفت. گروه‌های ارتدوکس افراطی اول از دولت خواستند تا تعمیرات خطوط راه‌آهن اسرائیل را در روز سبت متوقف کند. در این روز که پیش از غروب روز جمعه شروع می‌شود و تا غروب شنبه و یا یکشنبه ادامه می‌یابد، یهودیان کار نمی‌کنند و به استراحت و عبادت می‌پردازند.

دومین درخواست احزاب اقلیت اسرائیل، لغو توافق ژانویه گذشته درخصوص ساخت یک محوطه برای عبادت مشترک زنان و مردان در کنار دیوار ندبه بود. طبق درخواست سوم، دولت اسرائیل باید تنها ورود کسانی به دین یهود را بپذیرد که از سوی خاخام اعظم انجام شده باشد و براساس آن، کسانی که در خارج به یهودیت روی آورده‌اند به عنوان یهودی اسرائیل شناخته نمی‌شوند.

تحلیلگران و برخی از اعضای کنست هشدار دادند، نتانیاهو با پذیرش این درخواست‌ها شکاف میان اسرائیل و جناح‌های لیبرال‌تر یهودیت را بیشتر می‌کند. ریک جاکوب، رئیس “اتحادیه اصلاح یهودیت” در آمریکای شمالی و عضو هیات مدیره “آژانس یهودی” گفت: نخست‌وزیر اسرائیل این تصمیم را بدون مشورت با رهبران اصلی جامعه یهودیان آمریکای شمالی گرفته است. این چیزی جز خیانت نیست.


منبع: شفقنا