مهر تایید سازمان ملل بر حمایت رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی در سوریه shia muslim                   
گزارشی که اخیرا از سوی سازمان ملل متحد صادر شده است، حمایت رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی در سوریه از جمله گروه تروریستی جبهه النصره را تایید کرد.

به گزارش مصاف،  گزارش نیروهای ویژه ناظر آتش بس میان سوریه و رژیم صهیونیستی (آندوف) که از ۲-۳- ۲۰۱۷ میلادی تا ۱۶- ۵- ۲۰۱۷ میلادی را پوشش می دهد، اشاره کرده است که نیروهای آندوف در طول این مدت در چندین وهله حمایت نیروهای اسرائیلی از گروههای مسلح تروریست و ارتباط و هماهنگی با آنها را رصد کرده اند.

این گزارش یادآور شده است که سازمان ملل ۱۶ مورد ارتباط بین نیروهای اسرائیلی و عناصر وابسته به گروههای تروریستی را در منطقه فاصل بین جولان و خاک سوریه رصد کرده و دیدار عناصر مسلح تروریست با نیروهای اسرائیلی و تبادل لوازم بین دو طرف را ثبت کرده است.

گزارش مذکور همچنین اشاره کرده است که اسرائیل بارها توافق آتش بس در جولان اشغالی  و تجاوز مکرر نیروهای این رژیم به خاک سوریه را به ثبت رسانده است.

در این گزارش از نیروهای اسرائیلی خواسته شده است دست از تیراندازی و موشک پرانی برداشته و نسبت به مخاطرات تعامل بین نیروهای اسرائیلی و افراد ناشناس در منطقه حد فاصل خاک سوریه و جولان اشغالی هشدار داده است.

سازمان ملل همچنین از کشورهایی که بر گروههای تروریستی مسلح نفوذ دارند، خواسته است برای پایان دادن به تجاوزگری های این گروهها به منطقه فاصل جولان اشغالی و فعالیت های خود که جان کارکنان سازمان ملل و امنیت آنها را تهدید می کنند، فشار بیاورند.


منبع: شفقنا