افزایش تعداد نمایندگان مسلمان در پارلمان انگلیس shia muslim                   
نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس از افزایش تعداد نمایندگان مسلمان در دو حزب محافظه کار و کارگر در این انتخابات حکایت دارد.

به گزارش مصاف، نتیجه انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس نشان می دهد حاکی از آن است که 15 نماینده مسلمان از دو حزب محافظه کار و کارگر به پارلمان انگلیس راه یافته اند که مسلمانان توانستند ۲.۵ درصد از کرسی های پارلمان را به خود اختصاص دهند.پارلمان انگلیس ۶۵۰ کرسی دارد.

پایگاه انگلیسی مسلم نیوزگزارش داد: ۷۹ نامزد مسلمان در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه انگلیس شرکت کردند و توانستند ۱۵ کرسی را کسب کنند. از 15 مسلمان پیروز در انتخابات انگلیس 12 نفرشان از مسلمانان پاکستانی تبار هستند.  9 نفر شان از اعضای حزب کارگر و سه نفر دیگر از حزب محافظه کار هستند.

براساس نتایج انتخابات، از بین برندگان مسلمان، هشت نفرشان زن هستند. یک زن جوان عرب مسیحی الاصل فلسطینی نیز در این انتخابات به پیروزی رسید.

همچنین دو نامزد مسلمان از شهر برادفورد غربی در شمال انگلیس وارد مجلس عوام شدند.

أفضل خان، فیصل راشید، إمران حسین، خالد محمود، محمد یاسین، روسینا ألین، ربی هوگ، روشانارا علی، شابانا محمود، تولیب صدیق و یاسمین قرشی، مسلمانان فهرست حزب کارگر هستند.

اما از حزب محافظه کار، نصرت غنی، رحمان کیشتی و ساجد جاوید وارد مجلس شدند.

تعداد نمایندگان مسلمان پیروز در انتخابات در مقایسه با انتخابات سال 2015 انگلیس 60 درصد افزایش داشته است. درصورتی که تعداد مسلمانان در مجلس عوام پیشین از 9 نماینده بیشتر نشده است.

حزب کارگر انگلیس تنها حزبی به شمار می آیند که به افزایش تعداد نامزدهای مسلمان در فهرست های خود در انتخابات کنونی اجازه داد؛ به طوری که تعداد نامزدهای مسلمان این حزب از 22 نفر در سال 2۰15 به 24 نامزد افزایش یافت.

انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس روز پنجشنبه برگزار شد و در نتیجه آن حزب محافظه کار علی رغم پیروزی نتوانست اکثریت کرسی های پارلمان را کسب کند.

گفتنی است، از جمعیت 65 میلیون نفری انگلیس سه میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند و نزدیک به 60 درصد مسلمانان از اتباع کشمیر در پاکستان، هند و بنگلادش و تعدادی از کشورهای خاورمیانه و آفریقا هستند.

منبع: شبستان