شاهزاده تاریکی مغزِ متفکرِ «ترور مغنیه» ، مسئول بخش جاسوسی از ایرانِ «سیا» شد shia muslim                   
سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) مغز متفکر ترور «عماد مغنیه» و عملیات جستجو و تعقیب اسامه بن لادن را به عنوان مسئول بخش جاسوسی از ایران منصوب کرد.

به گزارش مصاف، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کردند: «مایکل دی اندریا» معروف به «شاهزاده تاریکی» از سال 2006 میلادی مدیریت عملیات مبارزه با تروریسم را برعهده داشت؛ در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عنوان مسئول همه عملیات ها ضد ایران منصوب شد.

این انتصاب در سیا، اولین نشانه بزرگ از رویکرد سخت دولت ترامپ علیه ایران است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دی اندریا مغز متفکر ترور «عماد مغنیه» مدیر عملیات خارجی در حزب الله لبنان در سال 02/2008/ 12در دمشق پایتخت سوریه بود؛ این عملیات را گروه مزدوران «سیا» با نظارت َشاهزاده تاریکی و سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی «موساد» به وسیله یک خودروی بمب گذاری شده اجرا کردند که به شهادت مغنیه منجر شد.

نیویورک تایمز گزارش داد که «شاهزاده تاریکی» بر شکار «اسامه بن لادن» مرد شماره یک القاعده که به دست نیروهای آمریکایی در شهر ابوت آباد پاکستان در سال 2011 /05/01 کشته شد، نظارت داشته است.

دی اندریا همچنین برنامه ویژه استفاده از پهپاد ضد تروریست های  القاعده در پاکستان و یمن را مدیریت کرده است و نتایج بسیاری در این زمینه به دست آورده است.

براساس اطلاعات نیویورک تایمز، بسیاری از کارمندان سیا اعلام کردند که «شاهزاده تاریکی» نقش محوری در تضعیف القاعده داشته است.

این روزنامه آمریکا نوشت: مقامات آمریکایی دی اندریا را به عنوان مسئول همه عملیات ها در ایران تعیین کردند و تعیین دی اندریا شاخص قابل ملاحظه ای است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روش ها سختی را ضد ایران اجرا می کند.

نیویورک تایمز گزارش داد: ایران یکی از اهداف سخت برای سیا است که امکان رسیدن به این کشور برای آن بی نهایت دشوار است.

این روزنامه اعلام کرد: مقامات ایرانی نزدیک به چهار دهه است که با جاسوسی و عملیات های مخفی آمریکا مقابله می کنند.

مسئولان آمریکا به نیویورک تایمز اعلام کردند: مسئولیت جدید «دی اندریا» یکی از برنامه هایی است که داخل آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اتخاذ شده است.

«مایکل دی اندریا» مسئول مدیر عملیات مبارزه با تروریسم است و در تدوین برنامه بازداشت و بازجویی با استفاده از وسایل شکنجه مشارکت داشته است. این برنامه ای است که مجلس سنای آمریکا در سال 2014 میلادی آن را در گزارش ویژه محکوم کرد و این برنامه را غیرانسانی توصیف کرده است.

منبع: شبستان