میانجی‌گری عمان برای ازسرگیری مذاکرات صلح در یمن shia muslim                   
یک مسئول دولتی یمن از ایفای نقش میانجی عمان بین رئیس‌جمهور مستعفی این کشور و جنبش انصار‌الله درباره طرح سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات صلح خبر داد.

 به گزارش مصاف، یک مسئول یمنی با اشاره به ایفای نقش میانجی عمان برای ازسرگیری مذاکرات صلح در یمن گفت که «عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه این کشور بنا به دعوت عمان در مسقط به سر می‌برد تا دستیابی به توافق در خصوص طرح «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در یمن را بررسی نماید.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود که ولد الشیخ هفته گذشته طرح خود در خصوص اجرای برخی اقدامات برای اعتمادسازی همانند تحویل بندر الحدیده به یک گروه بی‌طرف، بازگشایی فرودگاه صنعاء و ازسرگیری پروازهای شهری و پرداخت حقوق معوقه کارکنان را ارائه کرد.

مسئول یمنی که خواست نامش فاش نشود، همچنین اظهار داشت که اختلافات بر سر الحدیده به هویت گروه بی‌طرفی که قرار است مدیریت بندر الحدیده را به دست بگیرد، مربوط است.

طبق این گزارش، طرف عمانی به وزیر خارجه یمن ابلاغ کرده است که جنبش انصارالله آمادگی پذیرش این طرح را دارد به شرط آنکه بانک مرکزی یمن که سال گذشته عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی آن را از صنعا به عدن انتقال داد، حقوق معوقه کارکنان دولتی را پرداخت نماید.

جنبش انصارالله همچنین خواسته است ائتلاف سعودی که بر حریم هوایی یمن سیطره دارد، اجازه بازگشایی فرودگاه صنعا را بدهد.


منبع: فارس