واکش حماس به نشست کابینه رژیم صهیونیستی مقابل دیوار ندبه/ تصویب طرح جنجالی اسرائیل برای احداث قطار هوایی در قدس shia muslim                   
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی مقابل دیوار ندبه(براق) و طرح احداث قطار هوایی(تلفریک) در قدس اشغالی را تصویب کرد، واکنش نشان داد.

به گزارش مصاف، کابینه رژیم صهیونیستی جلسه هفتگی خود را در تونل های تعبیه شده در قسمت زیرین دیوار براق در قدس برگزار کرد.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: نشست دولت رژیم صهیونیستی مقابل دیوار ندبه (براق) در نتیجه دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا انجام گرفته است که برای ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی چراغ سبز داده است.

القانوع افزود: نشست وزیران صهیونیستی در زیر دیوار ندبه (براق) و تصویب پروژه یهودی سازی گسترده در شهر قدس اشغالی، تشدید خطرات و تحریک احساسات مسلمانان است.

سخنگوی جنبش حماس از دولتهای عربی و اسلامی خواست تا مسئولیت خود را در قبال این اقدام صهیونیستی بپذیرند.

همچنین هرگونه بازگشت تشکیلات خودگردان به میز مذاکرات، یک جنایت بزرگ به شمار می آید.

برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، کابینه این رژیم روز گذشته (یکشنبه هفتم خرداد) نشست هفتگی خود را در نزدیکی دیوار ندبه (براق) در قدس اشغالی به مناسبت پنجاهمین سالروز اشغال بخش شرقی این شهر برگزار کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی سلسله تصمیماتی را امروز برای تداوم استحکامات قدس اتخاذ کرد و بودجه ویژه برنامه پنجگانه توسعه قدس افزایش یافت و طرح گردشگری ویژه مربوط به احداث قطار هوایی(تلفریک) که از ایستگاه متروی قدیمی به باب المغاربه کشیده می شود، انجام می گیرد.

« یاریو لیون» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی با احداث قطار هوایی (تلفریک) که قدس غربی را به شهرک قدیمی در قدس شرقی اشغالی متصل می کند، موافقت کرده است.

لیون افزود: این طرح رسیدن گردشگران و زایران به دیوار ندبه(براق) را تسهیل می کند.

وی ادامه داد: کابینه رژیم صهیونیستی مرحله اول از این طرح را که انتظار می رود 200 میلیون شِکِل(50 میلیون یورو) هزینه داشته باشد.

وزارت گردشگری اعلام کرد: می تواند طول کابل قطار هوایی(تلفریک)1.4 کیلومتر باشد و سه هزار نفر را در یک ساعت در دو جهت با سرعت 21 کیلومتر در ساعت انتقال دهد و انتظار می رود که سال 2021 فعالسازی آن آغاز شود.

در همین راستا، فلسطینی ها نشست مقامات رژیم صهیونیستی و برنامه مربوط به قدس را محکوم کردند.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در این باره گفت: همه این اقدامات باطل و غیرقانونی است و نقض قطعنامه های بین المللی مربوط به قدس اشغای به شمار می آید.

عریقات افزود: رژیم صهیونیستی با آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با پنجاهمین سالروز اشغالگری نظامی در فلسطین، به ملت ما و جامعه بین المللی پیام تدوام نقض قانون بین المللی رسانده است.

منبع: شبستان