ترامپ: سیاست ما در قبال سوریه تغییری نکرده است / ماموریت ما همچنان نابودی داعش است نه برکناری بشار اسد shia muslim                   
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نیویورک پست اعلام کرد مأموریت ما در سوریه فقط مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

به گزارش مصاف، به دنبال ابهامات ایجاد شده در خصوص سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال سوریه پس از حمله موشکی اخیر به این کشور، وی در یک مصاحبه اختصاصی با این روزنامه تاکید کرد سیاست دولتش درباره سوریه تغییری نکرده و قصدی برای وارد شدن به این کشور ندارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ضمن انتقاد از "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه بخاطر حمله شیمیایی ادعایی به استان ادلب، اعلام کرد حمله موشکی روز جمعه آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص (که آمریکا ادعا می‌کند حمله شیمیایی ادلب از آنجا انجام شده)، آغاز یک سیاست جدید برای برکناری بشار اسد نیست.

وی در این باره تصریح کرد: "مأموریت ما در سوریه همچنان نابودی گروه تروریستی داعش است. مأموریت ما همیشه همین بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است."

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه پرتاب 59 موشک تام‌هاوک به چند هدف در استان حمص سوریه را "یک اقدام بشردوستانه" خواند.

در این مصاحبه، زمانی که از ترامپ در خصوص احتمال همکاری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سوال شد، گفت: "ما با رئیس جمهور روسیه دیدگاه های مشترکی نداریم؛ اما امیدوارم پوتین همکاری کند. نمی دانم!"

ترامپ همچنین در خصوص توافق هسته ای ایران که در دوره ریاست جمهوری "باراک اوباما" حاصل شد، نیز بار دیگر به اظهارنظر پرداخت و گفت: "نمی خواهم بیش از این درخصوص ایران صبر کنم. این یکی از فجیع ترین توافق هایی بود که دیده ام. اینکه چنین توافقی امضا شده است یک رسوایی محسوب می شود. ایران به جای تشکر از ما بخاطر اینکه کشورشان را نجات دادیم، جسورتر هم شده است!"

به دنبال حمله شیمیایی که سه شنبه هفته گذشته در شهرک خان شیخون در ادلب سوریه رخ داد بیش از 80 غیرنظامی کشته شدند. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه ادلب در پی انفجار یک انبار تسلیحات شیمیایی تروریست‌ها در حمله هوایی ارتش سوریه رخ داده است. با این حال، ارتش آمریکا به دستور دونالد ترامپ بدون هیچ تحقیقاتی، صبح روز جمعه 59 موشک تام‌هاوک به چند هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران