همایش "مردان علوی، زنان فاطمی" در حرم مطهر رضوی برگزار شد shia muslim                   
در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) همایش "مردان علوی، زنان فاطمی" در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش مصاف،  در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) همایش "مردان علوی، زنان فاطمی" در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این همایش آموزشی که از سلسله برنامه‌های فرهنگی «ریحانه» است، به همت سازمان فرهنگی و معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم 600 زوج جوان مشهدی با حضور در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند. همچنین برای اولین بار 40 زوج ناشنوا در این مراسم حضور یافتند که برنامه‌ها توسط کارشناسان برای آن‌ها ترجمه شد.

در ادامه این مراسم «حجت الاسلام مستشاری» مشاور عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره برطرف کردن موانع و مشکلات زندگی به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان اینکه ازدواج بر اساس نیازهای انسان انجام می‌شود، گفت: زوجین هیچ گاه نباید توقع یک زندگی بدون از مشکلات را داشته باشند.

«مستشاری» با بیان اینکه وجود انسان‌ها با ازدواج کامل می‌شود، افزود: خداوند بعد ازدواج مودت و وابستگی را در زوجین ایجاد می‌کند، اما برای داشتن زندگی آرام باید تلاش کنیم تا نیازهای طرف مقابل به بهترین شکل برآورده شود.

زوج‌های جوان در ادامه این مراسم میهمان سفره با برکت حضرت رضا(ع) شدند و پس از آن با حضور در سالن صبا در کلاس‌های آموزشی و مشاوره شرکت کردند.

گفتنی است؛ همایش آموزشی "مردان علوی، زنان فاطمی" با هدف آشنایی زوجین با مهارت‎های زندگی، سبک زندگی اسلامی و تبیین هویت زن مسلمان مبتنی بر الگوی رفتاری حضرت زهرا(ع) اجرا شد.

منبع: ابنا