عید مساخر بهانه ای برای تجاوز صهیونیست ها shia muslim                   
عید "مساخر" یهود به بهانه ای در دست شهرک نشیان صهیونیست برای ابراز اقدامات افراطی، نژاد پرستانه و کینه توزانه علیه مردم بی دفاع فلسطین و تجاوز به الاقصی تبدیل شده است.

به گزارش مصاف، "پانوراما الشرق الاوسط" در مقاله ای به قلم "مصطفی یوسف اللداوی" نوشت: عید یهودی "پوریم"(عیدالمساخر) امسال نیز در فلسطین اشغالی بدون سیگنال های سیاسی، تنش های قومی، رفتارهای نژادپرستانه، اقدامات افراطی، کینه توزانه و تحریک آمیز از سوی صهیونیست ها نبود و شهرک نشینان صهیونیست بدون هیچ ترسی آن را اظهار کردند و از عمد در تأکید بر آن مبلاغه ورزیدند؛ گویی آنها می خواهند با سوء استفاده از این مناسبت دینی پیام هایی سیاسی و عقیدتی را به فلسطینیان، عرب ها و مسلمانان برسانند که صهیونیست ها قدرتمندترین در منطقه، سزاورترین به مقدسات، برترین قوم در خاورمیانه، پرنفوذترین در جهان و... هستند.

آنها در این عید، عرب ها و مسلمانان را به سخره گرفتند و حرمت شعایر دینی و جانب ادب و خرد را نگاه نداشتند و این درحالی است که مسئولان مربوطه سکوت کردند و به شهرک نشینان اجازه دادند تا هر آنچه از نکبت و خباثت در وجودشان دارند را بیان کنند.

بسیاری از صهیونیست ها با سوء استفاده از عید "پوریم" به صحن مسجد الاقصی حمله کردند و نیروهای اشغالگر پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی نیز از آنها حفاظت و از نزدیک شدن نمازگزاران فلسطینی به آنها جلوگیری نمودند.

صهیونیست های اسرائیلی این عید را روز پیروزی بر مشکلات، درد و رنج و عبور از سختی ها می دانند و با لباس های متفاوت مانند نقاب حیوانات و پرندگان چهره های شیطانی خود را می پوشانند و ادعا دارند که اجدادشان در این روز از کشتار جمعی نجات یافته اند؛ این درحالی است که خودشان هر روز ملت مظلوم فلسطین را به شهادت می رسانند و فیجع ترین جنایت ها را علیه آنها انجام می دهند؛ به جای آنکه نجات، آنها را به سپاسگزاری از خداوند و حفاظت از جان و خون دیگران تشویق کند می بینیم که جام غضب خود را برسر مردم بی دفاع فلسطین خالی می کنند.

صیهونیست ها ملتی نه مظلوم، بلکه ملعون و لعنت شده هستند، آنها نه محبوب، بلکه مورد انزجار و تنفر هستند؛ صهیونیست ها مایه فتنه و اساس تفرقه اند؛ آنها هر جمعی را به فساد می کشانند و هر عقد و پیمانی را نقض می کنند. ممکن است آنها بتوانند به حال امروز حکام عرب بخندند و آنها را مسخره کنند ولی باید بدانند که نسل های دیگری وجود دارند که با گذشتگان و حکام خود متفاوتند؛ مردمانی که سرهایشان بالا، قامتشان افراشته، پیشانی هایشان بلند، پاهایشان استوار، خشمشان بر دشمن بسیار تند است و در میدان نبرد ثابت قدم هستند، مقاومتی بس عظیم دارند و خودشان را در میدان نبرد ثابت کرده اند؛ هیچکس نمی تواند ما را به سخره بگیرد و هیچ دشمنی را یارای استهزای ما نیست؛ هر آنکه ما را در گذشته گریانده، امروز خود خواهد گریست، هر آنکه دیروز ما رو به اسارت گرفت، امروز و فردا به اسارت ما درخواهد آمد و هرآنکه ادعای پیروزی بر ما را دارد، ما او را شکست خواهیم داد؛ اگر آنها این روز را دور می بینند، ولی ما به فضل نور الهی این روز را بسیار نزدیک می بینیم و در این روز است که مؤمنان خوشحال خواهند شد.

منبع: شبستان