الگوبرداری سیاستمدار فرانسوی از مسلمان‌ستیزی ترامپ shia muslim                   
مارین لوپن، سیاستمدار تندروی فرانسوی با الهام از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اسلام‌هراسی و سیاست مسلمان‌ستیزانه را برای پیروزی در انتخابات آتی این کشور در پیش گرفته است.

به گزارش مصاف، لوپن، رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه امروز، ۱۸ بهمن، فعالیت کمپین انتخاباتی خود را با شعار حمایت از فرانسه در برابر آنچه او «افراط‌گرایی اسلامی» می‌خواند، آغاز کرد.

وی نیز همانند دونالد ترامپ سیاست‌هایی مانند وحشتناک جلوه‌دادن مسلمانان و حمایت از برنامه اسرائیلی‌ها در خاورمیانه را در پیش گرفته است.

به گفته «گیروید اوکلمین»، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی فرانسوی، لوپن و ترامپ نمایندگان برنامه ضداسلامی اسرائیل در کشورهای خود هستند. لوپن یک صهیونیست است و روابط نزدیکی با اسرائیل دارد، ترامپ نیز همین طور است.

لوپن امروز با آغاز کمپین انتخاباتی خود با سخنرانی در شهر لیون، مسائلی مانند امنیت، اسلام و مهاجرت را مورد توجه قرار داد.

کمتر از سه ماه به آغاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، لوپن با استفاده از حادثه اخیر در موزه لوور پاریس، اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم در سایه ظلم‌های افراط‌گرایان زندگی کنیم.

لوپن در گذشته نیز علیه اسلام و مسلمانان سخنانی گفته است؛ او نماز جماعت مسلمانان را به اشغال شهر توسط نازی‌ها تشبیه کرده بود و اکنون به صورت رسمی و به تقلید از ترامپ از گفتمان اسلام‌ستیزانه برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه استفاده می‌کند.

منبع: ایکنا