دیدار مقام‌های سابق عربستان و اسرائیل در سوئیس shia muslim                   
وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی با ترکی الفیصل، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان دیدار و دربارۀ مسائل منطقه‌ای و روند سازش با فلسطینیان گفتگو کرده است.

 

به گزارش مصاف، زیپی لیونی در صفحه توییتر تصویری از این دیدار منتشر کرده و در زیر آن نوشته است: «در نشست داووس همراه با شاهزاده ترکی فیصل بعد از گفتگوهایی دربارۀ منطقه و روند سازش با وزیر خارجۀ اردن و رئیس بانک سرمایه‌گذاری فلسطین».

چهل و هفتمین نشست مجمع جهانی اقتصاد از سه‌شنبۀ گذشته به مدت 4 روز با حضور مقامات و رهبران ارشد سیاسی و اقتصادی کشورهای جهان در شهر داووسِ سوئیس آغاز شد.

فیصل پیش ‌از این نیز با عاموس ایدلین، رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، یعقوب عامی درور، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دوری گلد، معاون وزیر خارجۀ این رژیم دیدار و گفتگو کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران، اعراب خلیج‌فارس که در دهه هشتاد و نود میلادی با اسرائیل روابط پشت پرده داشته‌اند، اکنون دشمنی با ایران را دستاویزی برای علنی کردن و تقویت روابط با اسرائیل قرار داده‌اند. طی سالهای گذشته چندین مسئول اسرائیلی با مقام‌هایی از عربستان سعودی دیدار کرده‌اند.

در تازه ترین این دیدارها در مرداد ماه سال 95، انور عشقی افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان به اسرائیل سفر کرد و با برخی مقام های ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

 


منبع: پرس تی وی