هشدار سازمان ملل نسبت به تجاوزگری اسرائیل shia muslim                   
سازمان ملل متحد هشدار داد هرگونه تلاش از سوی رژیم صهیونیستی برای الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین چشم‌انداز مذاکرات آتی صلح را نابود می‎کند.

به گزارش  مصاف، نیکلای ملادنوف، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه، روز سه‎‏شنبه در جریان سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای نخستین بار پس از تصویب قطعنامۀ توقف شهرک‌سازی‎های رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داده بود، این هشدار را مطرح کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۳ دی و در اقدامی تاریخی قطعنامه‌ توقف فوری فعالیت‌های شهرک‏‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان را با ۱۴ رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنعِ امریکا تصویب کرد.

ملادنوف این اظهارات را در پاسخ به درخواست چندین وزیر اسرائیلی برای الحاق سرزمین‌های فلسطینی به مناطق اشغال‌‎شده مطرح کرد.

وی تأکید کرد: «درخواست‏‌هایی برای الحاق بخش‏‌هایی یا کل منطقۀ C [حدود ۶۰ درصد از مساحت کرانۀ باختری] ارائه شده است ... چنین مواضع تفرقه‌‎انگیزی چشم‌انداز صلح را از میان می‎برند.»

بر اساس توافق اسلو که در سال ۱۹۹۳ میان رژیم صهیونیستی و فلسطین امضا شد، کرانۀ باختری به سه بخش A,B,C تقسیم شد. منطقۀ A شامل حدود ۱۸ درصد از مساحت کرانۀ باختری می‌شود و حوزه‌های امنیتی و اداری حکومت فلسطین در آن جای دارد. منطقۀ B شامل حدود ۲۱ درصد از مساحت این کرانه است و بخش شهری فلسطین و حوزۀ نظامی اسرائیل در آن واقع است. منطقۀ C نیز شامل ۶۱ درصد از اراضی کرانۀ باختری می‌شود که در حال حاضر تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد.

رژیم صهیونیستی بخش شرقی بیت‌المقدس را به اشغال خود درآورده و سرتاسر این شهر را پایتخت خود نامیده است.

این رژیم همچنین اخیراً اعلام کرد قصد دارد در سال جاری میلادی به ‌تلافی تصویب قطعنامۀ ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار توقف تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین شده بود، بیش از ۶ میلیون دلار از کمک‌های مالی خود را به نهادهای سازمان ملل قطع کند.
بر اساس اعلام سازمان‎های مردم‎نهاد، رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از تصویب این قطعنامه و باوجود مخالفت‎های بین‌المللی مجوز ساخت یک ساختمان چهار طبقه را برای مهاجران یهودی در شرق بیت‎المقدس اشغالی صادر کرد.

همچنین در اواسط ماه جاری نفتالی بنت، وزیر آموزش راست‌گرای رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به خانۀ یهودی، از طرح لایحه‎ای برای الحاق یک شهرک اسرائیلی‌نشین به سرزمین‎های اشغالی تل‌آویو در خاک فلسطین خبر داد.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۲۳۰ شهرک یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، زندگی می‌کنند.
 
درحالی‌که تمامی شهرک‎های اسرائیلی مطابق با قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند، رژیم تل‌آویو تاکنون به درخواست‌های بین‌المللی برای توقف فعالیت‌های ساخت‌و‎ساز غیرقانونی خود، بی‌اعتنایی کرده است.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک‌‌های اسرائیلی ساخته‌شده در کرانۀ باختری و بیت‌المقدس را غیرقانونی می‌دانند چراکه رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت‌وساز از سوی اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع و غیرقانونی است.

منبع: پرس تی وی