واکنش‌های بین المللی به اعدام سه جوان شیعه بحرینی shia muslim                   
اجرای حکم اعدام سه جوان شیعه بحرینی محکومیت‌های بین المللی و نارضایتی گسترده ای را در داخل و خارج از بحرین در پی داشت.

به گزارش مصاف، اعدام سه جوان بحرینی به دست آل خلیفه واکنش کشورهای عربی و غربی و سازمان های حقوقی را درپی داشت.

حزب الله لبنان در بیانیه حکم اعدام مستبدانه در حق این سه جوان بحرینی را که به بهانه حمله به نیروهای پلیس اجراشد، جنایتی توصیف کرد که مسئولیت آن برعهده رژیم بحرین و رژیم های عربی و کشورهای غربی دانست که حمایت خود را از این رژیم ارایه می دهند و این حمایت بخشی از جنایت بزرگی است که آل خلیفه در حق ملت بحرین با مصادره حقوق قانونی و مدنی آنها و سرکوب و کشتار هدفمند در زندان ها با شکنجه و اعدام مرتکب می شود.

در این بیانیه آمده است که باید سکوت کشورهای عربی و جهانی دربرابر این جنایت ها و همدستی رسانه ها در پنهان کردن ریخته شدن خون مردم بحرین محکوم شود و باید با وسیع ترین کمپین همبستگی با ملت مظلوم فلسطین برای رساندن صدای سرکوب شده مقابله کرد.

شورای سیاسی جنبش انصارالله در بیانیه ای این جنایت شنیع در حق این سه جوان بحرینی را محکوم و اعلام کرد: این جنایت تنها یکی از سلسله جنایت ها و هتک حرمت هایی است که رژیم آل خلیفه از سالها پیش در حق ملت بحرین مرتکب شده است.

در این بیانیه آمده است: رژیم بحرین ظالم است و این رژیم سیاست سرکوب و کشتار و شکنجه را در حق این ملت دنبال می کنند و رژیم سعودی، آل خلیفه را حمایت می کند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای مخالفت قاطع خود را از مجازات اعدام، اعلام کرد: رژیم بحرین از هفت سال پیش اجرای حکم اعدام را متوقف کرده است، اما این اعدام ها در بحرین عقب گرد به شمار می آید.

اتحادیه اروپا از دولت بحرین را به صلح ملی مداوم و کامل با احزاب مخالف این شکور برای تحقق ثبات و توسعه فراخواند.

سازمان عفو بین الملل نیز اعلام کرد: عملیات اعدام پس از محاکمه غیرعادلانه اجرا شد و این درحالی است که گفته شده است که هنگام بازداشت این سه نفر مورد شکنجه قرار گرفتند.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس، اعدام سه جوان بحرینی را محکوم و اعلام کرد: انگلیس به شدت با مجازات اعدام مخالف است و ما در هر شرایطی با مجازات اعدام مخالف هستیم .

اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش " النجباء" عراق نیز در این رابطه گفت اعدام این سه جوان مبارز لکه ننگی بر پیشانی غرب است که همواره از این نظام وحشی حمایت کرده است.

منبع: شبستان