ادعای جدید پنتاگون: با پشتیبانی آمریکا، دو سوم موصل آزاد شده است shia muslim                  
وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون )مدعی شد: نیروهای عراقی با پشتیبانی آمریکا ۷۰ تا ۸۰ درصد از شرق موصل را از اشغال گروه تکفیری صهیونیستی داعش آزاد کرده اند.

 

به گزارش مصاف، پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای عراقی با پشتیبانی (به اصطلاح) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش، 70 تا 80 درصد از مناطق  شرق موصل را ازتروریست ها بازپس گرفته اند. دراین بیانیه آمده است، درحال حاضر بخش اعظم درگیری ها به غرب موصل مربوط می شود.
وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود، نیروهای عراقی که تحت پشتیبانی آمریکا قرار دارند به همراه متحدانشان دو سوم موصل را از داعش بازپس گرفته اند.
پنتاگون ­همچنین اعلام کرد ­توان داعش در ­استفاده از ­خودروهای بمب گذاری شده علیه نیروهای نظامی عراق در موصل به شدت ­کاهش یافته است و این مسئله نشان می دهد عناصر این گروه افراطی ­با مشکلاتی جدی ­برای حفظ مواضع خود در این شهر روبرواند.
از آغاز عملیات آزاد سازی موصل،­ حملات انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده، حملات خمپاره ای و تله های انفجاری ­داعش اصلی ترین مانع پیشروی نیروهای عراقی برای آزادسازی این شهر ­در نینوا بوده است.
ارتش عراق و ­ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا ­در تلاش برای بیرون راندن عناصر­داعش ­از­ موصل­ اند که از تابستان 2014 به اشغال داعش درآمد و در حال حاضر آخرین پایگاه این گروه در عراق ­به شمار می رود.­


منبع: شبکه خبر