اسرائیل حریم هوایی و دریایی لبنان نقض کرد shia muslim                   
دو پهپاد و یک قایق جنگی اسرائیلی حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض کردند.

به گزارش مصاف، ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: پهپادهای رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان بر فراز شهرک کفر کلا و مناطق ریاق و البقاع غربی پرواز انجام داد و سپس آنجا را ترک کرد.

همچنین یک قایق جنگی تندوری اسرائیلی نیز وارد آبهای لبنان شد و حریم آب های منطقه ای لبنان را تا راس الناقوره به مسافت 296 متر و به مدت پنج دقیقه نقض کرد.

در این بیانیه آمده است که پهپاد دوم بر فراز شهرک علما الشعب و مناطق جنوبی لبنان خاک این کشور را از فراز شهرک رمیش خارج شد.

این بیانیه می افزاید: این نقض با هماهنگی نیروهای سازمان ملل در لبنان درحال پیگیری است.

گفتنی است،  قطعنامه 1701 در یازدهم ماه اوت سال 2006 میلادی به تجاوز 33 روزه اسرائیل به خاک لبنان پایان داد و بر تقویت شمار نیروهای پاسدار صلح بین المللی (یونیفل) و استقرار آنها به همراه ارتش لبنان در منطقه حد فاصل جنوب رود «لیطانی» تا خط موسوم به آبی (خط ترسیم شده سازمان ملل بین لبنان و فلسطین اشغالی) تاکید دارد. طبق قطعنامه 1701 شورای امنیت، پرواز جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز بر فراز آسمان لبنان نقض آشکار حریم هوایی لبنان به شمار می رود.

کشورهای جهان و سازمان ملل متحد، تاکنون بارها از رژیم صهیونیستی خواسته اند تا حاکمیت لبنان را محترم شمرده و به نقض حریم هوایی و زمینی این کشور پایان دهد، اما ارتش رژیم اسرائیل از زمان برقراری آتش بس پس از جنگ 33 روزه، به بهانه های واهی و برخلاف قطعنامه 1701 شورای امنیت به نقض حاکمیت لبنان ادامه می دهد.

منبع: شبستان