انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در بغداد؛ 13 کشته، ده‌ها زخمی shia muslim                   
انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در بازاری در شرق بغداد، پایتخت عراق، دستکم 13 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش مصاف، این انفجار که در محلۀ شیعه‌نشین جمیله در منطقه صدر رخ‌داده است.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی بغداد یک تله انفجاری را که در داخل یک پارکینگ عمومی کار گذاشته‌شده بود، خنثی کردند.

داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این انفار را برعهده گرفته است.  گروه تروریستی داعش در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها با بمب‌گذاری و حملات تروریستی، مناطق مختلف عراق را هدف قرار داده است.

این انفجار در حالی روی داد که پنج‌شنبه گذشته نیز انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در منطقۀ باب‌المعظم در مرکز بغداد 10 کشته و 21 مجروح بر جای گذاشت. داعش مسئولیت این انفجار را نیز بر عهده گرفت.

بعلاوه صبح پنج‌شنبه نیز بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده در بازار میوه و تره‌بار در منطقۀ العبیدی در بغداد، دستکم 8  نفر کشته و 15 تن زخمی شدند.

دوشنبه گذشته نیز در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهرک صدر در شرق بغداد، دستکم 35 نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شده بودند.

سازمان ملل اخیراً اعلام کرد جنگ و خشونت در سال 2016 میلادی منجر به کشته‎شدن دستکم 6 هزار و 878 غیرنظامی در عراق شده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی در بغداد از اواسط ماه اکتبر هم‌زمان با آغاز عملیات نظامی ارتش این کشور برای آزادسازی موصل از کنترل داعش، در حالت آماده‌باش قرار دارند.

نیروهای عراقی و مبارزان کمیته‌های داوطلب مردمی این کشور در ماه‌های اخیر موفق شدند به‌طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب برانند.

منبع: پرس تی وی