عامل حمله به فرودگاه «فلوریدا» سرباز آمریکایی بازگشته از جنگ عراق است shia muslim                   
منابع امنیتی آمریکا اعلام کردند: عامل حمله به فرودگاه فلوریدا در صفوف ارتش آمریکا درعراق خدمت کرده و تحت تاثیر داعش مرتکب این جنایت شده است.

به گزارش مصاف، منابع امنیتی آمریکا گزارش دادند: عامل حمله به فرودگاه «فورت لادردیل» در ایالت فلوریدا که پنج کشته و 9 زخمی برجای گذاشت، تحت تاثیر گروهک تروریستی داعش بوده است.

این منابع افزودند: این متهم به دفتر تحقیقات فدرال اعتراف کرده است که وی مجبور بوده است که فیلم های ویدیویی متعلق به داعش را تماشا کند و با این اقدام وی را شستشوی مغزی دادند.

خبرنگار اسکای نیوز گزارش داد: این متهم که تعدادی تصاویر آن منتشر شده و تایید نشده است، در یکی از آن ها در صفوف ارتش آمریکا در عراق در حال خدمت دیده می شود.

براساس تحقیقات انجام شد، این متهم با خودش سلاح به هواپیما برده است و این امر یک شکاف قانونی است، کسی که سلاح مجوز دار دارد می تواند با آن سفر کند و باید آن را در صندوق مخصوصی بگذارد و ببندد و پس از رسیدن مسافران آن را بازکند.

برخی تحقیقات بر بروز مشاجره در هواپیما تایید دارد، به طوری که رسانه های آمریکا اعلام کردند که نیروهای امنیتی این مهاجم را بدون اینکه زخمی شود، دستگیر کردند.

تحقیقات اولیه درباره این حادثه که داخل سالن تحویل چمدان رخ داد، نشان می دهد که این متهم آمریکایی تبار و متولد ایالت نیوجرسی، کارت نظامی داشته است.

این متهم به نام «استبان سانتیاگو»( 26 ساله) به طور کورکورانه به سمت مسافران تیراندازی کرده است و به طوری که شاهدان عینی اعلام کردند که وی بارها اسلحه اش را از تیر پر کرده است و به سمت مسافران شلیک کرده است که این امر به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن 9 نفر دیگر منجر شده است.

حرکت فرودگاه به طور موقت متوقف شد و درهای پناهگاهها بر روی مسافران باز شد و آمبولانس ها برای انتقال کشته شدگان و زخمی ها به محل حادثه رفتند و صدها مسافر بار دیگر دوباره تفتیش شدند.

تحقیقات از این متهم برای کشف انگیزه این جنایت و کشف هویت وی که نظامی بوده یا هویتش جعلی است، همچنان درجریان است.

سناتور «بیل نلسون» دراین باره گفت: این مسلح با خود کارت نظامی داشته است و انگیزه های این تیراندازی هنوز مشخص نیست.

فرد مسلح نظامی بوده و در گارد ملی فعالیت می کرد؛ وی تقدیر نظامی نیز به دست آورده است. وی از سال 2010 میلادی به مدت 10 ماه در ارتش آمریکا در عراق خدمت می کرد،همچنین برادرش «برایان» از بیماری روانی در آلسکا رنج می برد.

منبع: شبستان