ترس نتانیاهو از تصویب قطعنامه‌های بیشتر ضد اسرائیل shia muslim                   
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از برگزاری کنفرانس آتی صلح خاورمیانه گفته است برگزاری این کنفرانس ممکن است به تصویب قطعنامه‌های جدید ضد اسرائیلی در سازمان ملل منجر شود.

 

به گزارش مصاف، فرانسه در نظر دارد در 28 دی امسال در پاریس کنفرانسی بین‌المللی برای بررسی «روند صلح اسرائیل و فلسطین» با حضور نمایندگان حدود 70 کشور جهان برگزار کند.

نتانیاهو، سه‌شنبه در دیدار با سفرای رژیم صهیونیستی در شرق بیت‌المقدس گفت: «نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آنان تلاش خواهند کرد تصمیمات اتخاذ شده در آنجا (کنفرانس پاریس) را به تصمیم (قطعنامه) دیگری در شورای امنیت تبدیل کنند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزاری این کنفرانس را «بیهوده» توصیف کرده و گفته است تلاش اصلی تل‌آویو در حال حاضر جلوگیری از تصویب یک قطعنامۀ ضد اسرائیلی دیگر در شورای امنیت سازمان ملل است.

نتانیاهو تصریح کرد رژیم صهیونیستی تلاش‌های دیپلماتیک را در این زمینه آغاز کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل، 3 دی امسال قطعنامۀ‌ توقف فوری شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان را با 14 رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنعِ امریکا تصویب کرد.

بر اساس این قطعنامه، رژیم صهیونیستی ملزم شده است «فوراً و به‌طور کامل همۀ فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ازجمله قدس شرقی را متوقف کند.»

در این قطعنامه همچنین تأکید شده است که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی «هیچ اعتبار قانونی ندارد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.»

تصویب این قطعنامه و همچنین عدم وتوی آن از سوی امریکا، خشم مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک‌‌های اسرائیلی ساخته‌شده در کرانۀ باختری و بیت‌المقدس را غیرقانونی می‌دانند چراکه رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت‌وساز از سوی اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع و غیرقانونی است.

تداوم شهرک‌سازی از سوی رژیم صهیونیستی با وجود محکومیت بین‌المللی از دلایل اصلی شکست مذاکرات موسوم به صلح خاورمیانه در سال 2014 بوده است.


منبع: پرس تی وی