تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحویل ندادن پیکر شهدای حماس/ واکنش حماس به تصمیم صهیونیستها shia muslim                   
کابینه وزیران رژیم صهیونیستی تصمیم به تحویل ندادن شهدای حماس به خانواده هایشان گرفت و حماس این اقدام را نشان فاشیست بودن اشغالگران صهیونیست دانست.

به گزارش مصاف، کابینه وزیران امنیتی رژیم صهیونیستی شب گذشته در نشست اضطراری که شب گذشته برگزار شد، بر اتخاذ برنامه ای برای پس گرفتن اجساد سربازان اسرائیلی اسیر شده به دست جنبش حماس در غزه رای دادند و تصمیم گرفتند تا اجساد شهدای مبارزان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تحویل ندهند و آنها را در  مقابری  موسوم به «ارقام» دفن خواهند کرد.

کابینه وزیران رژیم صهیونیستی همچنین مسئله تبادل اسرا با حماس از جمله گرفتن اجساد سربازان اسرائیلی به نام های «هدار گلدن»، و «اورون شاوول» که سال 2014 میلادی در نوار غزه اسیر شدند، بررسی کردند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که این دو سرباز کشته شدند، اما گردان «عز الدین القسام» شاخه نظامی حماس با انتشار ویدیویی از شاوول اعلام کرد که همچنان زنده هستند و در اوایل آوریل از اسارات 4 سرباز اسرائیلی به دست این جنبش پرده برداشت.

در همین راستا، سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست رژیم صهیونیستی در توئیتر نوشت: کابینه وزیران سیاست همیشگی خود در برخورد با اجساد را بررسی کرد و تصمیم گرفت که این اجساد هرگز برنگرداند، بلکه دفن کند. این تصمیم در راستای بررسی راههای آزادی اسیران اسرائیلی و پس گرفتن اجساد سربازان اسرائیلی در نوار غزه بررسی شد.

در همین راستا، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس به رویترز، گفت: تصمیم اشغالگران صهیونیست مبنی بر تحویل ندادن اجساد شهدا رفتاری دشمنانه و وحشیانه و مغایر با قانون است و هرگز این امر اراده ملت ما را نمی شکند و تنها گزینه پاسخ دادن به خواسته های مقاومت است.

«فوزی برهوم» سخنگوی دیگر حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: این تصمیم نشانه آشفتگی و ناکامی رژیم صهیونیستی و نشانه فاشیست بودن اشغالگران در برخورد با اسیران و پیکر شهدای فلسطینی به شمار می آید.

برهوم افزود: رهبران حماس و گردان القسام پرونده اسیران اسرائیلی را مدیریت خواهد کرد.

رئیس باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه گفت: این تصمیم بیانگر نشانه ورشکستگی سیاسی است.

منبع: شبستان