ایران؛ امن‌ترین کشور خاورمیانه برای مسیحیان shia muslim                   
ایران به عنوان کشوری که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، جشن کریسمس را به طور رسمی برگزار نمی‌کند، اما این کشور یکی از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه برای مسیحیان است.

به گزارش مصاف، خبرگزاری فرانسه در گزارشی که از حال‌وهوای کریسمس در تهران تهیه کرده، از ایران به‌عنوان یکی از «امن‌ترین» مناطق خاورمیانه برای مسیحیان نام برده است.

در این گزارش آمده است جامعۀ مسیحیان در کنار یهودیان و زرتشتیان براساس فرمان امام خمینی (ره) به رسمیت شناخته شده و حمایت می‌شوند.

به گزارش این خبرگزاری، طی ماه گذشته، خیابان سمیه در تهران که بیشتر ارمنی‌ها در آن محل زندگی می‌کنند، شاهد شور و شوق مردم و آماده شدن برای جشن کریسمس بوده است.

نیلوفر، زنی مسلمان که به همراه همسرش در حال خرید در شب کریسمس بود، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «جشن‌ کریسمس برای ما واقعاً جالب و جذاب است و من تزئینات و درخت کریسمس را دوست دارم. از دید ما این مسئله نوعی احترام به عقاید دیگران است.»

در این منطقۀ تهران درخت‌های کاج، تزئینات، بابانوئل‌های عروسکی و ... به فروش می‌رسند.

حامد داوودیان، صاحب یک سوپرمارکت در این خیابان، گفت مسیحیان ایران هرگز با مشکلی از سوی مقام‌های ایرانی و هموطنان مسلمان خود مواجه نشده‌اند.

او گفت: «چرا باید مشکلی داشته باشیم؟ ارمنی‌ها 400 سال است که در اینجا زندگی می‌کنند. برخورد آن‌ها با ما عالی است.»

وی با بیان اینکه ارمنی‌های ایران در کنار هموطنان خود در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران جنگیدند، گفت: «بین سی تا سی و پنج شهید از ارامنه تنها در محلۀ ما وجود دارند.»

خبرگزاری فرانسه با رمزی گارمو، اسقف اعظم آشوری‌های ایران در تهران، مصاحبه‌ای انجام داده است.

گارمو با توضیح تاریخچه‌ای از حضور آشوری‌ها در ایران، با اشاره به امنیت موجود در این کشور برای ادیان مختلف گفت از این‌که در این منطقۀ جنگ‌زده، ایران مرکز صلح است، شکرگزار است.

وی گفت: «خدا را شکر که واقعاً در صلح و امنیت هستیم. اما همسایگان ما در غم، اندوه و خشونت زندگی می‌کنند. ما امشب برای آن‌ها دعا می‌کنیم.»

 منبع: پرس تی وی