هشدار عفو بین الملل درخصوص رفتار دولت میانمار با مسلمانان روهینگیا shia muslim                   
سازمان عفو بین الملل نسبت به رفتار دولت میانمار در قبال مسلمانان روهینگیا و سرکوب آنها هشدار داد.

به گزارش مصاف، سازمان عفو بین الملل به میانمار به خاطر نحوه برخورد ظالمانه با اقلیت روهینگیا هشدار داد.

عفو بین الملل در گزارشی در این باره گفت:اقدامات ارتش میانمار بر اساس خشونتی که علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا روا می دارد،جنایت علیه بشریت تلقی می شود.

رافندی دژامین،مدیر بخش آسیای جنوب شرقی عفو بین الملل در این باره گفت:ارتش میانمار شهروندان روهینگیا طی عملیات نظام مند اعمال خشونت،هدف قرار داده است.

وی افزود:اقدامات نفرت انگیز ارتش میانمار می تواند بخشی از حمله نظام مند و گسترده به شهروندان باشد و جنایت علیه بشریت تلقی شود.

گزارش عفو بین الملل در حالی منتشر شده است که «آنگ سان سو چی» رهبر میانمار قرار است امروز (دوشنبه 29 آذر)  با اعضای «کشورهای آسیایی جنوب شرقی» (آ سه آن) دیدار داشته باشد.

ایالت راخین که در غرب میانمار واقع شده است مدت هاست که شاهد تنش هایی میان مسلمانان روهینگیا و اکثریت جمعیت بودایی این کشور است.

آخرین خشونت های سخت میان این دو گروه در سال 2012 میلادی رخ داد که صدها کشته بر جای گذاشت و موجب شد تا 140 هزار نفر از مردم میانمار آواره شوند.

سازمان عفو بین الملل هشدار داد که میزان گستردگی خشونت ها در راخین نامشخص است اما گزارش هایی از قتل،تجاوز و غارت اموال مسلمانان روهینگیا ارائه شده است.

مسلمانانی که از میانمار برای فرار از خشونت ها مهاجرت کرده اند به عفو بین الملل گفته اند که نظامی های این کشور روستاها را می سوزانند.

گزارش عفو بین الملل به دنبال ابراز نگرانی های گروه بحران های بین المللی منتشر شد.

این گروه هفته گذشته اعلام کرد که سیاست های سرکوبگرانه دولت علیه مسلمانان روهینگیا بسیار افراطی شده است.

منبع: شبستان