العبادی: اطلاعات نظامی در مورد داعش را به ایران و روسیه می‌دهیم shia muslim                   
نخست وزیر عراق گفت کشورش آماده است تا اطلاعات نظامی و امنیتی مربوط به گروه تروریستی و تکفیری داعش را با ایران، سوریه و روسیه به اشتراک بگذارد.

به گزارش مصاف، حیدرالعبادی گفت ما بیش از یک سال است که در حال جنگ با داعش هستیم و فکر نمی کنم هیچ کشوری مثل ما اطلاعات مناسبی از این گروه تروریستی در اختیار داشته باشد.

نخست وزیر عراق که در یک نشست خبری در بغداد در روز شنبه شرکت کرده بود در ادامه گفت هیچ مانعی بر سر تسلیح ارتش عراق توسط ایران، روسیه و سوریه علیه گروه های تروریستی و تکفیری وجود ندارد. وی همچنین از شروع عملیات نظامی مسکو علیه داعش در سوریه نیز استقبال کرد. العبادی همچنین اعلام کرد نظر مثبت کابینه اش را برای شروع حملات روسیه علیه داعش در عراق نیز کسب کرده است. این دومین مرتبه است که عبادی از عملیات احتمالی روسیه به مواضع داعش در عراق استقبال می کند. او ورود روسیه به نبرد با داعش در عراق را ممکن دانست و گفت اگر چنین پیشنهادی از سوی مسکو مطرح شود ما در مورد آن مطالعه کرده و از آن استقبال خواهیم کرد.

البته روس ها هم نشانه های مثبتی به این درخواست مقامات عراقی ارسال کرده اند؛ آنجا که ایلی روگاچف یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه گفته اگر درخواست رسمی از بغداد برسد، مسکو عملیات علیه داعش را در این کشور آغاز خواهد کرد. از کردستان هم خبر می رسد که مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق هم از ورود احتمالی مسکو به صحنه نبرد عراق با داعش استقبال کرده است.

منبع: پرس تی وی