هاوایی دستور جدید مهاجرتی ترامپ را به چالش کشید shia muslim                   
ایالت هاوایی آمریکا فرمان ضد مهاجرتی جدید رئیس‌جمهوری این کشور را در دادگاه به چالش کشید.

به گزارش مصاف، در اولین مخالفت با دستور جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مهاجرت به آمریکا، ایالت هاوایی این فرمان را به چالش کشید.

ترامپ روز دوشنبه با امضای فرمان ضد مهاجرتی جدید اتباع ایران، سوریه، یمن، سومالی، سودان و لیبی را به مدت ۹۰ روز از ورود به خاک ایالات‌متحده منع کرده اما ایالت هاوایی اعلام کرده است از طریق حکم قضایی این ممنوعیت را به چالش می‌کشد.

«داگ چین» دادستان کل هاوایی، گفت دولت آمریکا به بهانه امنیت ملی همچنان مهاجران و پناهجویان را هدف قرار می‌دهد و محدودیت‌ها را تشدید می‌کند.

در همین رابطه قرار است جلسه دادگاه در این‌ باره روز ۲۵ اسفند یک روز قبل از اجرایی شدن فرمان مهاجرتی جدید برگزار شود.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مطمئن هستیم که اقدامات رئیس‌جمهور، قانونی است و برای حفاظت از امنیت ملی کشورمان اتخاذ شده‌ است.

ترامپ پیشتر نیز تلاش کرده بود در فرمانی اجرایی مانع از ورود اتباع ۷ کشور عمدتا اسلامی به آمریکا شود اما این فرمان جنجالی اعتراضات زیادی را در سراسر جهان برانگیخت و در نهایت با حکم دادگاه فدرال امریکا بی‌نتیجه ماند.

در این دستور جدید نام عراق از لیست کشورها حذف شده است. این تصمیم در پی فشارهای پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا بر ترامپ گرفته شده است. این دو نهاد اصرار داشته‌اند نام عراق از فهرست ۷ کشور مسلمان که در فرمان ضد مهاجرتی پیشین ترامپ، اتباعشان از ورود به آمریکا منع شده‌اند، حذف شود.

منبع: خبرگزاری مهر