شهید دکتر احمدرضا احدی

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

اگر از همسرتان خوشتان نمی آید نباید او را اذیت کنید


«عاشروهن بالمعروف فان کرهتموهن فعسی ان تکرهوا شیئا و یجعل الله فیه خیرا کثیرا»(سوره مبارکه نساء آیه 19)

وقتی با نگاه کلی به دین اسلام نگاه  می کنیم متوجه می شویم که این دین کامل و بی نقص است.در این آیه خداوند می فرمایند که اگر از همسرتان کراهت دارید و خوشتان نمی آید نباید او را اذیت کرده تا از حقوق خود بگذرد بلکه باید با آنها به نیکوئی رفتار کنید.

ممکن است انسان بعد از ازدواج نسبت به آن کراهت پیدا کند ولی خداوند میفرماید که عجله نکنید زیرا امید است که خداوند در این ازدواج منفعت بسیاری قرار داده باشد. مثلا شما در این ازدواج ممکن است برخی سختیهایی را تحمل کنید ولی بعد از مدتی خداوند به شما فرزندی عطا کند که منفعت فراوانی برای شما و خانواده تان داشته باشد.

 

برگرفته از :

گروه پژوهش واحد خانواده (قندآب)

موسسه فرهنگی هنری مصاف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خرافات


خرافه های رایج در ایران

 

 

شانس و اقبال

شانس و اقبال در حقیقت عنوان موهومی است که از مغز کسانی تراوش می کند که علل حوادث را نمی دانند لذا ناچار می شوند برای راضی ساختن وجدان خود آنها را به دست یک سلسله عوامل نامرئی و خرافی بسپارند, به طور مثال قهرمانی که در بازی های ورزشی دچار شکست می شود برای جبران ضعف خود می گوید شانس و اقبال حریف، بلند بود که پیروزی نصیب او گردید و من تیره بخت و بداقبال بودم که با شکست روبرو شدم.

 

رمّالی

یکی از باورهای غلط برخی از مردم، عقیده به رمال است که موجب سودجویی گروهی شیاد با نام های عوام فریبانه ی دعانویس که گاهی صدها هزار تومان از گرفتاران اخاذی می کنند. آنها برای افراد گرفتار و دردمند به غلط، روزنه امید ایجاد می کنند و مردم گاهی به اشتباه فکر می کنند آنها نقشی در رفع مشکلات جامعه دارند. زنی می گفت بخت مرا بسته بودند، چند سال پیش یک رمالی باز کرد. زن دیگری می گفت هر مشکلی که داشته باشید این رمال ها حل می کنند خواهرم با شوهرش اختلاف داشت رمّال به او گفت اگر تا چهل روز سرمه ی مرمر به چشمانت بکشی، شوهرت با پای خودش به دنبالت می آید او این کار را کرد و نتیجه خوبی گرفت.

 

 

 

 

 

آداب خرافی عقد و عروسی

جهت مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

The fitrah (divine essence) in all of us


fitrah

The fitrah (divine essence) in all of us.
our primordial human nature that leads us to tolerance

Tolerance is proof of intelligence and a symbol of excellence. 9

In one famous Hadith, the Prophet Muhammad (PBUH) is reported to have said, “All of humanity are as equal as the teeth of a comb.” 8 It is recorded that once, while the Prophet Muhammad (PBUH) sat with his companions, a funeral cortege passed by and he stood up out of respect. A companion remarked that this was only the funeral of a Jew, implying that that was far too unimportant for the Prophet’s attention. He challenged this by asking, “Was he then not also a human being?” 8

In the view of Allah (God) the whole of humanity consists of one single community.8

So what then goes wrong? In our 21st century world, reports of racism, Islamophobia, white supremacy, misogyny and bigotry abound. Yet none of us are born hating each other. My premise is that as we become adolescent and then mature, the fitrah in us is liable to become buried under our desires, fears, and pressures by society and peers.

A child starts out with an open, inquisitive outlook on the world, unbridled curiosity, insofar as its surroundings allow this attitude to flourish. After at least the age of 5 or 6, this openness to creation and humanity may dwindle; some children start to compartmentalize their experiences using value judgments. If we could all uncover that fitrah in ourselves, we would at once abolish all negativity towards people and cultures that are in any way different to us. It is as if we become corrupted by modern life and the clichés and prejudices it sends our way.

Is it even realistic for everyone to rediscover their “fitrah”? It is sadly the case that in some instances, a person’s fitrah (eg. a murderer’s) is so buried under sins, materialistic desires that it is almost uneconomical to get to it. It would require too much time, effort, even money, to rehabilitate the worst of criminal offenders?

What many of us fail to realize though is that this primordial nature, our fitrah, is the true path of humanity, and the only path which can lead us to felicity.

The human being, likewise, has a natural and inherent path for the pursuance of life, through which he may reach his destination, perfection, and felicity. 10

If we were asked to determine those amongst our family, friends, peers who we consider to be open and accepting, even loving towards all humanity, it would probably strike us that these people have certain qualities in common, they are bound to be resoundingly optimistic, kind and generous people, people who are well on their way to attaining felicity. In stark contrast to that are those persons who are intolerant, bigoted, even racist; often we will observe a certain cynicism and sarcasm in them, a negative disposition to both people and events. In a recent study 11, it was commented that “non-believers may show higher inflexibility in thinking, at least in secularized cultural contexts like those in Western Europe; non-believers may be less socialized and less motivated to imagine, understand, and appreciate others’ perspectives.” So is it also that these non-believers are further detached from their fitrah?

It is a pity that man loses the way, puts out the light of thought and natural disposition (fitrah), shuts his eyes, attaches his heart to so-and-so, and relies on human and satanic powers instead of trusting God. 5

Most human beings are caterpillars, not butterflies, so they are driven by fear. They are driven by the need to survive. Fitrah is the butterflies. A butterfly soars in the heavens and dances in the sun. 7

Most people need to be shown how to “soar” without being hemmed in by the pessimism and negativity of their society. So what exactly is this fitrah, if its uncovering will allow us to eliminate the panacea of intolerance from this world?

The ones who are close to Allah are like her (a young child). They are pure and don’t have even a bit of impurity. And they take light with them, trailers and trailers of light with themselves. 1

What is this purity, this innocence that children are born with, and how does it relate to the divine essence? That divine essence, or fitrah, is also referred to as mankind’s “primordial nature”.

The primordial human nature…reflects the will of God, the Exalted. 10

So each human being has been endowed with Divine Essence. It is then up to that person to make it flourish through keeping his mind, his heart and his intentions as pure as possible.

The natural human being is he who has retained the Divine primordial nature, whose mind is unsullied by falsehood and superstition. 10

Every child is born on the fitrah, and “fitrat Allah” is described as something which is inextricably kneaded into the very substance of their nature. 3 One instinctive and integral part of this primordial human nature is worship, worship of one God over everything else. This possibly provides part of the explanation why those human beings who have retained their fitrah, are also more tolerant.

Worship of God demands a total disregard of personal whims and caprice; non-glorification of any race, garment, language, land, and city; association with God, the ultimate Power and Perfection. 5

This person who has retained much of the purity of their primordial human nature, then is neither taken in by other people’s superficial attachments or accoutrements, nor does he consider his own self superior to any other person. After all, worship is only due to Allah. Another part of the primordial nature is the love of perfection; the heart of the person who has not sullied the fitrah will be pulled towards it, it is this same pull towards perfection that can overcome man’s murderous nature and that makes him determined to conquer his defects and nurture his excellent qualities.

It is the same essence of fitrah that renders possible the founding of communities and civil society. Had it not been for this essence, human beings would never be willing to give up some of [their] interests and tolerate others.4

So to retain the purity and openness of a child, we certainly need to uncover our fitrah. Yet, there remains one vital question unanswered: is the fitrah of a non-believer as accessible as that of a believer? We now know the qualities of a person with fitrah; we also know that believers exhibit greater tolerance and open-mindedness.

This then must be the important outcome, that the human being must progress towards faith (if he is still lacking) in order to bring out his primordial nature. On the other hand, a believer will always be that much closer to his fitrah, so close even that he may not ever have to “uncover” it. A society of believers is then the pathway to a tolerant society.

Bibliography

  1. http://panahiyan.com/when-a-young-child-interrupts-agha-panahiyans-lecture-eng-sub/
  2. https://www.al-islam.org/emendation-shiite-creed-shaykh-al-mufid
  3. https://www.al-islam.org/forty-hadith-an-exposition-second-edition-imam-khomeini
  4. https://www.al-islam.org/imam-khomeini-ethics-and-politics-sayyid-hasan-islami
  5. https://www.al-islam.org/radiance-secrets-prayer-muhsin-qaraati
  6. https://www.al-islam.org/freedom-the-unstated-facts-and-points-ayatullah-misbah-yazdi
  7. https://www.youtube.com/watch?v=hxZoAni-8CE
  8. https://www.al-islam.org/core-islam-sayyid-fadhil-milani
  9. https://www.al-islam.org/search/site/exalted%20aphorisms%20and%20pearls%20of%20speech
  10. https://www.al-islam.org/islam-and-contemporary-man-muhammad-husayn-tabatabai
  11. https://scinapse.io/papers/2609606699

By Kirsteen James

BA (Oxon) in Philosophy and Modern Languages

Master of Studies (Oxon) in Modern European Literature

Diploma in Law (London)

PGCE (MFL) (Brunel); Teacher of German and French

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

Martyrdom in Islam

Martyrdom

Martyrdom in Islam.
On the importance of martyrdom in Islam

The words of the Holy Prophet (PBUH) are that “the most dignified way to die is to be martyred.”1  

Self-sacrifice is the best (form of) benevolence and the highest stage of faith.2

Martyrdom in Islam is a major concept. Anyone who fails to grasp the meaning of martyrdom, will also not understand the sublime message in Islam. “Islam” means submission to God, and it is in martyrdom that this submission to God finds its full expression. In Islamic Ideology, the greatest aim in the life’s struggle is to become victorious over the self. 3  

The submission of the reasoning, feeling creation of God that is humankind, means that all human life belongs to God, and to God it returns. Man is to have no cares and desires other than being close to God, in complete servitude. So submission to God is the first duty we have as Muslims, as believers. We are not owned by our affection for the material world, our belongings, even our family; we are owned only by God, He is our pivot in life.

Martyrdom is a divine gift to the chosen ones. The magnificence of this lofty position is proportional to the grandeur of the sacrosanct self-sacrifice which draws the martyr to the field of resistance and nourishes him with the sweetness of martyrdom.” 4

How do we achieve this submission, becoming victorious over the self?

If the greatest aim is to win the jihad over the self (the jihad over the self being the major jihad, ranked higher even the jihad in battle), how do we do that? This is where the understanding of submission, and the resulting acceptance of martyrdom, assists. If man understands that he has to free himself of all attachment to the material world and all that it entails, and turn to God, seeking only closeness to Him, then he loses all his worldly concerns. He is not affected by any misfortunes or sufferings in this world he may have to endure. He realizes that this life and all in it is but temporary.

A man thus free of worldly concerns, becomes cognizant that he receives everything from God, and that all will be returned to God. He no longer worries for the whims and cares of his own self. He finds true spiritual freedom and contentment in this understanding. “The foundation of contentment is complete reliance on Allah (God).” 2 He is victorious over his own self.

A struggler overlooks everything belonging to him; above everything else he overlooks his own life and surrenders his entire existence to God-Almighty with absolute sincerity; he closes his eyes from wealth, power, position, wife, children, and relatives, thus, suddenly surrendering his soul to God-Almighty.3

Having reached this victory in the jihad over the self, what about martyrdom?

We might ask, now that man has overcome his self and won the “greatest jihad”, does he really need to continue towards martyrdom?

The Holy Prophet (PBUH) said: “Above every act of piety is yet a greater act of piety until a man is killed in the way of Allah, and when he is killed in the way of Allah, there is no act of piety greater.” 5

The greatest gift man can give to Allah in his submission is his life.

As man must die and return to God, and the death of the martyr is ranked higher than the death which befalls us not through our choice (illness, accident): “Verily the most honorable of deaths is martyrdom. By He in whose hand my soul is, one thousand strikes with the sword are indeed easier (for me) than dying on the bed.” 2  Martyrdom, then, is to be sought out in its own right, as it is the better death.

Does the position of man change having achieved martyrdom, compared to an ordinarydeath?

But do not think of those that have been slain in Gods cause as dead. Nay, they are alive! With their sustainer have they their sustenance.” (Surah Al-Imran, 3: 169-172)

And say not of those who are slain in Gods cause, They are dead: nay, they are alive, but you perceive it not.” (Surah Al-Baqarah, 2: 154)

The understanding is that those martyred in their love for Allah gain more “closeness” to God, compared to those “dying on the bed.”

The culture of martyrdom in Islam, and Shia Islam, of celebrating the martyrs: the role models in the history of the Ahl al-Bayt

The celebration of martyrdom relates to reaching the highest rank as a person, sacrificing one’s life in God’s cause. It relates to choosing the “best death”, and also to the other struggle which a Muslim is required to undertake: the struggle to come to the aid of the oppressed.

Continue on the path of fighting injustice which is an extension of the blood spilt in Karbala and continue combating oppression and injustice until the last drop of your blood.” (Hezbollah martyr Kaiser Zainuddin)

Amongst the martyrs of the family of the Holy Prophet (PBUH), the Ahl al-Bayt, following after Imam Ali (PBUH) and Imam Hassan (PBUH), Imam Husain (PBUH) is known as the king of martyrs, for it was he who sacrificed his life by bearing witness to Islam. “He cannot remain silent because he has a duty to fight against oppression.” 6 In the celebration of Imam Husain  (PBUH) in particular, we witness the centrality of martyrdom to the doctrine of submission to Allah. Husain (PBUH) has nothing to give, no wealth, no army, to combat the enemy, to stand up to the oppressors, the corruptors. He must give what he does have, his blood, his life, and with him the supporters and family who have come with him.

Martyrdom is not a loss, it is a choice, a choice, whereby the warrior sacrifices himself on the temple of freedom and the altar of love and is victorious.” 6

Imam Husain’s (PBUH) martyrdom has passed this love for Allah in submission to Him, his rising against the oppressors with his own blood, down the generations of the Ahl al-Bayt, to our present time, and it is surely also with the hidden, twelfth Imam. The love for the Holy Prophet (PBUH) continues through the Ahl al-Bayt, and is reinvigorated through its martyrs. The present day martyrs of the battle field are just as much part of that love, and their love for Allah and the Ahl al-Bayt finds its highest expression in their self-sacrifice.

It is in Husain’s (PBUH) period that “dying” for a human being guarantees the “life” of a nation. His martyrdom is a means whereby faith can remain.” 6

Martyrdom is Islam’s history, and as more years, decades and centuries are added to its history, so too will martyrs.

Bibliography

  1.  https://www.al-islam.org/mizan-al-hikmah-scale-wisdom-ayatullah-muhammadi-rayshahri
  2. https://www.al-islam.org/ghurar-al-hikam-wa-durar-al-kalim-exalted-aphorisms-and-pearls-speech
  3. https://www.al-islam.org/self-building-ayatullah-ibrahim-amini
  4. http://english.khamenei.ir/news/5170/Martyrdom-is-a-divine-gift-to-the-chosen-ones-Ayatollah-Khamenei
  5. https://www.al-islam.org/mizan-al-hikmah-scale-wisdom-ayatullah-muhammadi-rayshahri/martydom-way-allah
  6. https://www.al-islam.org/martyrdom-arise-and-bear-witness-dr-ali-shariati

By Kirsteen James

BA (Oxon) in Philosophy and Modern Languages

Master of Studies (Oxon) in Modern European Literature

Diploma in Law (London)

PGCE (MFL) (Brunel); Teacher of German and French

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نخستین آیین‌وارۀ بزرگ «احیای مهدوی»


نخستین آیین‌وارۀ بزرگ «احیای مهدوی» shia muslim                   
مؤسسۀ «مصاف ایرانیان» قصد دارد نخستین آیین‌وارۀ بزرگ «احیای مهدوی» را با محوریت شعار «استغفار، اضطرار، دعا» برگزار کند.

سلام بر مولود سحرگاه شعبان

سلام بر شما حضرت باران

در تمنای ظهور و در سایۀ اذن شما مولا

یاران را به طلب می‌خوانیم و تا دمیدن صبح موعود با این حال مضطر

دست از استغفار و دعا برای ظهورتان برنمی‌داریم.

پس با صدایی رسا در صفوف فشرده، آمدنتان را آرزو می‌کنیم که این همبستگی رمز رسیدن به غایت آمال بشری است.



مؤسسۀ «مصاف ایرانیان» قصد دارد نخستین آیین‌وارۀ بزرگ «احیای مهدوی» را با محوریت شعار «استغفار، اضطرار، دعا» برگزار کند. ‌

هنرمندان می‌توانند در چهار بخش موسیقی، آثار چندرسانه‌ای، تصویرسازی، آثار ادبی، در این آیین‌واره شرکت کنند و آثار خود رابرای رقابت و داوری ارسال نمایند.

اهداف آیین‌واره:

هدف از برگزاری این آیین‌واره آماده‌سازی بستری مناسب برای شکوفایی فرهنگ انتظار و جلوه‌های مهدوی در زندگی و نیز ارتقای سطح بینش و آگاهی هنرمندان ایران اسلامی در زمینۀ هنر ایرانی اسلامی است. در این مراسم آثار هنرمندان ایرانی در رشته‌های گوناگون و در موضوعات مرتبط با مهدویت و فرهنگ انتظار معرفی می‌شود.

در خلق و ارائۀ آثار، هنرمندان باید به رویکردها و شیوه‌های هنر معاصر توجه کنند.



موضوع آیین‌واره:

موضوع این آیین‌واره ترویج آیین مهدوی و نشان‌دادن شکوه احیای مراسم شب نیمه‌شعبان با محوریت استغفار، اضطرار و دعاست.

شیوه، تکنیک و تعداد آثار:

این مسابقه در چهار بخش آثار ادبی، تصویری، چندرسانه‌ای و موسیقی در این زیرگروه‌های برگزار می‌شود:

آثار ادبی: داستان، فیلم‌نامه، شعر و مقاله.

تصویرسازی: عکاسی، نقاشی و تصویرسازی (نقاشی دیجیتال و پوستر).

چندرسانه‌ای: فیلم کوتاه، کلیپ (موشن‌گرافیک و موزیک ویدئو).

موسیقی: پادکست صوتی و موسیقی.




ارسال آثار:

هنرمندان گرامی می‌توانند آثار خود را به رایانامۀ ehya@masaf.ir  و  یا صندوق‌پستی 158751149

ارسال کنند. آثار باید به‌صورت فایل دیتا روی دی‌وی‌دی و همراه با مشخصات کامل به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود.

مهلت ارسال آثار تا 31 فروردین 98

 
جوایز آیین‌واره:

در هر رشته جوایز نفیسی به برگزیدگان به همراه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می‌گردد.

همچنین همۀ هنرمندانی که آثار آنان به آیین‌واره راه یافته است، به عضویت افتخاری مؤسسۀ فرهنگی هنری مصاف ایرانیان در خواهند آمد.

مقررات عمومی ثبت‌نام:

شرکت در آیین‌واره به‌معنای پذیرش قوانین مراسم و رای هیئت داوران است.

•        پس از انتخاب اثر، هنرمند باید اصل فایل‌های لایه‌باز را به دبیرخانه ارسال کند. بدیهی است ارائه‌نکردن فایل به‌منزلۀ حذف اثر از آیین‌واره خواهد بود.

•        هر اثر با مالکیت یک نفر و فقط در یک بخش می‌تواند در مسابقه شرکت کند.

•        هیچ‌یک از آثار ارسالی، عودت داده نمی‌شود.

•        در رشتۀ عکس، فقط تک‌عکس پذیرفته می‌شود.

•        چاپ و قاب‌گیری آثار در رشته‌های تصویرسازی و گرافیک و عکاسی بر عهدۀ دبیرخانۀ مسابقه است. فایل ارسالی در حکم کار نهایی است. آماده‌سازی و ارائۀ آثار در سایر رشته‌ها بر عهدۀ هنرمند است.

•        دبیرخانۀ مسابقه می‌تواند، با ذکر نام هنرمند، آثار را در رسانه‌ها منتشر کرده و از آن‌ها در تبلیغات فرهنگی و نمایش در داخل و خارج از کشور استفاده کند.



مقررات تخصصی ارسال اثر:

بخش ادبی:

ضوابط ارسال مقاله و یادداشت:

ساختار مقاله باید به این صورت باشد:

عنوان متن، نام نویسنده یا نویسندگان، اطلاعات تماس، واژگان کلیدی، مقدمه، مبانی نظری تحقیق یافته‌های تحقیق، مقدمه، بحث و نتیجه‌گیری و فهرست منابع.

متن مقدمه باید روان و حتی‌الامکان خلاصه و حداکثردر دو صفحه تایپ شود.

اطلاعات تماس مؤلف مقاله باید شامل شمارۀ تماس، آدرس پست الکترونیکی، آی‌دی شبکه‌های اجتماعی باشد.



ضوابط ارسال داستان:

متن ارسالی باید در قالب داستان کوتاه و بلند و در راستای موضوع اعلام‌شده باشد.

داستان بلند باید حداقل 5هزار و حداکثر 15هزار واژه باشد.

مطالب ارسالیِ در قالب متن باید در نرم‌افزار وُرد و با قلم B Mitra سایز 14 آماده شده باشد.



ضوابط ارسال فیلم‌نامه:

1. فیلم‌نامه حتماً در قالب پی‌دی‌اف ارسال شود.

2. فیلم‌نامه ارسالی نباید تولید شده باشد.

3. هرنفر حداکثر مجاز است دو فیلم‌نامه به دبیرخانه ارسال کند.

4. حتماً توضیح و طرح کلی فیلم‌نامه در یک صفحۀ A4 به‌همراه فیلم‌نامه ارسال شود.

5. متن فیلم‌‌نامه با قلم B Naznin وسایز 14 نوشته شود.

6. چنانچه فیلم‌نامۀ ارسالی قالب استاندارد فیلم‌نامه را نداشته باشد و تکراری یا کپی از متن فیلم‌نامۀ دیگری باشد از مسابقه حذف می‌شود.



ضوابط ارسال شعر:

همۀ اشعار ارسالی باید در قالب‌های شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، رباعی، قصیده و...) و نیمایی و یا تک‌بیتی باشد.

* ثبت مشخصات کامل صاحب‌اثر اعم از نام و نام‌خانوادگی، شمارۀ تماس، شهر محل سکونت، آدرس و تاریخ تولد در ذیل هر اثر الزامی است.



بخش تصویرسازی:

.(الف) ضوابط ارسال عکس:

•        ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند.

•        آثار ارسالی میبایست اندازه ای معادل 2500 پیکسل در عرض بزرگتر داشته باشند. (یعنی عرض یا ارتفاع هیچ عکسی بیشتر از 2500 پیکسل نباشد).

* از ارسال عکس های کوچک خودداری کنید زیرا در داوری کوچکتر دیده می شوند و امتیاز کمتری می گیرند.

•        عکس ها را بصورتی ارسال کنید که حجم هر عکس بیشتر از 3 مگابایت نباشد.

•        شیوه نام‌گذاری فایل‌ها به صورت name-family- mobilenumber-photo-01 برای هر نسخه می باشد.



(ب) ضوابط ارسال آثار گرافیکی ( تصویرسازی، پوستر، نقاشی، نقاشی دیجیتال ) :

•        آثار ارسالی در قالب پوستر، تصویر سازی، نقاشی، و نقاشی دیجیتال می‌بایست با رزولوشن 72 dpi یک فایل کم حجم ( 2 مگابایت یا کمتر ) با فرمت jpg و با اندازه 1400 پیکسل در ضلع بزرگتر جهت ارزیابی اولیه به دبیرخانه ارسال گردد.

•        بعد از بررسی های اولیه در صورت انتخاب نهایی، فایل اصلی با رزولوشن 300dpi  و با اندازه 50 سانتی‌متر در ضلع بزرگتر از هنرمند درخواست میگردد که عدم ارائه آن به منزله حذف از مسابقه می باشد.

•        در تکنیک و ابزار مورد استفاده محدودیتی وجود ندارد. اما تمام عناصر بصری باید به صورت اختصاصی برای این منظور طراحی شده باشند و کپی نباشد.

•        شیوه نام‌گذاری فایل‌ها به صورت name-family-mobilenumber-print-01 برای نسخه با کیفیت اصلی و name-family- mobilenumber-web-01 برای نسخه کم‌حجم می باشد.



بخش چندرسانه‌ای:


ضوابط ارسال فیلم کوتاه:

1. حداکثر زمان فیلم کوتاه: 20 دقیقه.

2. فرمت فیلم: mp4، mov، mpeg2

* تمامی تصاویر استفاده شده در فیلم کوتاه باید تولیدی باشد.

3- حجم فایل ارسالی 200 مگابایت
سایز ویدئو 1080*1920

ضوابط ارسال کلیپ و موشن‌گرافیک:

1. سایز ویدئو:  1280*.1920

2. فرمت فیلم: mp4 ، mov، mpeg2

3. حجم فایل: حداکثر 50 مگابایت.

4. مدت زمان هر کلیپ: حداکثر 5 دقیقه.



ضوابط ارسال موزیک ویدئو:

1. سایز ویدئو: 1080*1920

2. فرمت فیلم: mp4 ، mov، mpeg2 وا.

3. حجم فایل: حداکثر 50 مگابایت.



بخش صوت:


ضوابط ارسال موسیقی:

فرمت : MP3
کیفیت: ۳۲۰kb
همراه با کاور اثر
بدون اسامی عوامل تولید کننده
"فقط نام اثر به همراه شماره تماس ارسال شود"

 

ضوابط ارسال پادکست‌:

Format: mp3

Sample type 1: 48000/ stereo/ 24bit

Sample type 2: 44100/ stereo/ 24bit

Bitrate: 192 kbps/ 320 kbps
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰