این گراف دارای 30 هزار نود و 120 هزار یال است. نودها (هر گره) نشان دهنده کاربران بوده و براساس میزان انتشار محتوای آنها وزندهی شدهاند. یالها هم ارتباط میان کاربران (ریتوییت، منشن و ریپلای) را نشان میدهند.
کاربرانی که نقش پررنگی در جریانسازی موضوع دختر آبی داشتهاند در گراف ارتباطات این موج به چهار دسته تقسیم میشوند. این دستهبندی از یالهای موجود کاربران، تأثیر گرفته و بر اساس کاربران قرار گرفته در مجاورت هم ایجاد شده است.
دسته اول: کاربران سلطنتطلب و مخالف نظام، منابع و فعالان رسانهای خارج از کشور
کاربران شاخص: نایت واچ، RezaPahlavi، حشاشین، محمدمظفری، تناسلی، مسیح علینژاد، امیراعتمادی، سینا ولی اله و ...
کاربران این دسته که به رنگ قرمز مشخص شدهاند، بیشترین فعالیت را در این موج داشته و محتوای بیشتری در مقایسه با سایر دستهها منتشر کردهاند. برخی از کاربران واقع در لبه سمت چپ گراف، که یال یکسویهی زیادی را دارند، جزو کاربرانی محسوب میشوند که فعالیت رباتگونه داشته و به بازنشر محتوای دیگر کاربران پرداختهاند.
فعالان رسانهای خارج از کشور غالباً در سمت راست خوشهی کاربران معارض و نزدیک به کاربران رسانهای داخل کشور قرار دارند. این کاربران که عمدتاً رسانهها یا فعالان این حوزه و جزو مخالفین جمهوری اسلامی محسوب میشوند، در بخش میانی گراف قرار دارند.
دسته دوم: فعالان رسانهای داخلی و سلبریتیها
کاربران شاخص: محمد مساعد، صبا آذرپیک، محمدرضا زائری، سهند ایرانمهر، مهناز افشار، باران کوثری و ...
این دسته در مرکز گراف و نزدیک به فعالان رسانهای خارج از کشور قرار است.
دسته سوم: مسئولان و فعالان سیاسی کشور
کاربران شاخص: پروانه سلحشوری، علی مطهری، مصطفی تاجزاده، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی و ...
گراف به خوبی نشان میدهد که فعالان رسانهای نزدیک به مسئولان و فعالان سیاسی قرار گرفتهاند و مجاورت این دو گروه با هم، مشخص است.
دسته چهارم: کاربران ارزشی و انقلابی
کاربران شاخص: علیاکبر رائفیپور، علی قلهکی، علی سیستانی، امیرحسین ثابتی، فرشته عسکری، شوق پرواز، سیدعلیرضا عابدی و ...
در بین اعضای این دسته نیز شاهد کاربرانی هستیم که فعالیت رباتگونهی آنها، تعداد یالهای یکسویهشان را افزایش داده و در لبه سمت راست گراف، دورتر از اعضای اصلی دسته قرار گرفتهاند.
در بخش دیگری از تصویر، هشتگ مربوط به هر دسته بررسی شده اند. هشتگهای سمت چپ تصویر غالبا جزو هشتگهای بکاربرده شده توسط مخالفین جمهوری اسلامی بوده و هشتگهای سمت راست نیز بیشتر در محتوای مربوط به کاربران ارزشی و انقلابی دیده میشود.
رسانه ویدیوچک-پایشگر