آمریکا اعضای سازمان ملل را تهدید کرد shia muslim                   
سفیر آمریکا در سازمان ملل به جامعه بین‌الملل هشدار داد، کشورهایی که در رای‌گیری روز پنجشنبه مجمع عمومی علیه تصمیم ترامپ درباره قدس موضع گیری می‌کنند، منتظر باشند تا اسامی آنها به رئیس جمهوری آمریکا داده شود!

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه قرار است برای رای گیری اقدام پیشنهادی مصر درباره قدس که توسط آمریکا در شورای امنیت وتو شد، جلسه فوق‌العاده‌ای را برگزار کند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با دقت این رای گیری را می‌بیند و از من هم خواسته تا اسامی کشورهایی را که علیه ما رای می‌دهند، یادداشت کنم. ما اسامی هر یک از آنها را برمی‌داریم.

هیلی در توئیترش نیز نوشت، آمریکا در جریان این رای گیری در مجمع عمومی که روز پنجشنبه برگزار می‌شود، اسامی این کشورها را بر می‌دارد.

ترکیه و یمن از جانب گروهی از کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی خواستار برگزاری این نشست فوق‌العاده مجمع عمومی شده‌اند.

این دو کشور پیش‌نویس قطعنامه‌ای را روز سه شنبه ارائه کردند که درباره مساله قدس است و تاکید دارد که هرگونه تصمیم درباره موقعیت قدس هیچ ماهیت و تاثیر حقوقی ندارد و بایستی متوقف شود.

مصر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در متوقف شدن تصمیم ترامپ در به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد که مورد حمایت 14 کشور بود و روز دوشنبه به رای گذاشته شد اما آمریکا آن را وتو کرد.

همانند پیش‌نویس ارائه شده مصر، در پیش‌نویس ارائه شده در مجمع عمومی به تصمیم ترامپ اشاره‌ای نشده اما تاسف فراوان از تصمیمات اخیر درباره موقعیت قدس ذکر شده است.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل گفته که انتظار می‌رود حمایت قاطع از این مساله صورت بگیرد که باید مساله قدس از طریق مذاکره میان اسرائیل و فلسطین حل و فصل شود.

وی به خبرنگاران گفت: مجمع عمومی سازمان ملل بدون نگرانی از وتو به جامعه بین‌الملل می‌گوید تصمیم آمریکا را رد می‌کند.