ائتلاف آمریکایی: تا تحقق پیشرفت در مذاکرات ژنو در سوریه می‌مانیم shia muslim                   
ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش از ژوئن سال 2014 میلادی عملیات خود را به بهانه مبارزه با داعش داعش در عراق و سوریه آغاز کرد.

رایان دیلون سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش به سرکردگی آمریکا روز سه‌شنبه در نشستی خبری گفت: ما تا زمانی که در روند سیاسی جاری در ژنو، پیشرفتی صورت گیرد، در سوریه باقی خواهیم ماند.

ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش از ژوئن سال 2014 میلادی عملیات خود را به بهانه مبارزه با داعش  داعش در عراق و سوریه آغاز کرد.

عملیات‌های هوایی ائتلاف علیه داعش در عراق، با موافقت دولت این کشور صورت می‌گیرد، اما عملیات آن در سوریه بدون موافقت دولت سوریه صورت می‌گیرد و دولت سوریه بارها اعلام کرده که آمریکا و همپیمانان آن از طریق حملات هوایی بی‌هدف، غیرنظامیان را به خاک و خون می‌کشند و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

آمریکا رسما اعلام کرده است که کار نظامیان این کشور در سوریه به آموزش و حمایت از نیروهای معارض داخلی محدود می‌شود و این نیروها مستقیمات در نبرد‌ها شرکت نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته مرکز آشتی حمیمیم در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی در صدد تشکیل ارتش جدید سوریه از تروریست‌های داعشی باقی مانده و دیگر گروه‌های تروریستی در این کشور با هدف سرنگونی دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا گفت که این ائتلاف هیچگونه خروج نیروهای روسیه از سوریه را مشاهده نکرده است.

وزارت دفاع روسیه ششم دسامبر گذشته(15 آذر) آزادسازی کامل سوریه از لوث داعش را اعلام کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز یازدهم ماه جاری میلادی (20 آذر) طی بازدید از پایگاه حمیمیم در سوریه دستور خروج بخش زیادی از نیروهای روسیه از این کشور را صادر کرد. 

پوتین در عین حال اعلام کرد که دو پایگاه هوایی این کشور در حمیمیم و طرطوس تا اطلاع ثانوی باقی خواهند ماند.