پیشبرد 8 هزار واحد مسکونی صهیونیست نشین در نیمه نخست 2017 shia muslim                   
اتحادیه اروپا گزارشی را منتشر کرد که نشان‌دهنده پیشبرد 8 هزار واحد مسکونی جدید در قدس (اورشلیم) شرقی و کرانه باختری در نیمه نخست سال 2017 است.

اتحادیه اروپا روز جمعه گزارشی را منتشر کرد که نشان‌دهنده پیشبرد 8 هزار واحد مسکونی جدید در قدس (اورشلیم) شرقی و کرانه باختری در نیمه نخست سال 2017 است.

 
منابع این گزارش شامل اداره مرکزی آمار و اداره شهری رژیم صهیونیستی و سازمان‌های چپ‌گرایی نظیر صلح اکنون و ایر امیم (Ir Amim) می‌شود.
 
این گزارش دربردارنده انتقاداتی شدید از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به‌ویژه در ماه‌های اخیر است.
 
طبق این گزارش از 8 هزار واحد مسکونی که از ژانویه تا ژوئن 2017 در مراحل مختلف پیشرفت بوده‌اند، 5 هزار واحد هنوز در مرحله برنامه‌ریزی و طراحی هستند و 3 هزار واحد به مناقصه گذاشته شده‌اند.
 
این گزارش که از سوی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا (برای کرانه باختری و نوار غزه) در آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی منتشر شد نشان می‌دهد که در صورت تکمیل این پروژه‌ها، بیش از 30 هزار اسرائیلی طی چندین سال آینده قادر خواهند بود به کرانه باختری و قدس شرقی نقل‌مکان کنند.
 
بنابر این گزارش، 208 هزار صهیونیستی در محله‌های یهودی قدس شرقی و 399 هزار اسرائیلی در منطقه C کرانه باختری (که طبق پیمان اسلو تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی است) زندگی می‌کنند.