روایت نوجوان نماد مقاومت قدس از نحوه اسارت و شکنجه خود در زندان رژیم صهیونیستی shia muslim                   
«فوزی الجنیدی» نوجوان فلسطینی که تصویر اسارتش در حالی که توسط 23 نظامی صهیونیست احاطه شده بازتاب گسترده جهانی داشت، شیوه اسارت و شکنجه شدنش را از زندان رژیم صهیونیستی روایت کرد.

«فوزی الجنیدی»، نوجوان 16 ساله فلسطینی که 10 روز پیش در جریان نخستین روز اعتراضات الخلیل به تصمیم آمریکا در شناساندن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط نظامیان این رژیم به اسارت گرفته شد جزئیات بازداشت و شکنجه شدن خود را روایت کرد.

رسانه‌های عربی و بین‌المللی و شبکه‌های مجازی تصویر الجنیدی را هنگام دستگیر شدنش در منطقه باب الزاویه در مرکز شهر الخلیل در حالی که توسط ۲۳ سرباز اسرائیلی احاطه شده بود، منتشر کردند و این تصویر بازتاب گسترده‌ای در میان مردم فلسطین داشت.

باشگاه اسیر در فلسطین در بیانیه ای گفت: مامون الحشیم وکیل فلسطینی موفق به دیدار با جنیدی در زندان اسرائیلی عوفر نزدیک رام الله شد تا حرف های وی را درباره جزئیات بازداشتش بشنود.

این نوجوان فلسطینی در گفت وگو با وکیل فلسطینی اظهار داشت که در تاریخ هفتم دسامبر  در حالی که از نزدیک درگیری‌ها در منطقه خیابان تفاح در الخلیل می‌گذشت تا به دیدن یکی از نزدیکانش برود یک سرباز صهیونیستی به وی حمله و با تفنگ ام 16 محکم به سرش زد.

الجنیدی گفت: شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی به نظامی اولی ملحق شده و بیش‌تر آنها هم شروع به فحش و ناسزا گفتن به من کرده و مرا روی زمین پرت کرده و بی وقفه با تفنگ و لگد محکم به سر و صورت و بدن من می‌زدند.

بر اساس بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی، این نوجوان ادامه داد: نظامیان صهیونیست پس از آن دستانم را با یک طناب پلاستیکی به قدری محکم بستند که جای جای آن زخم شد و سپس چشمانم را هم با پارچه‌ای بسته و در حالی که یک لنگه کفشم از پایم درآمده بود با خود به منطقه «کانتینر» کشاندند.

الجنیدی سپس گفت نظامیان صهیونیست حتی در طول مسیر هم دست از ضرب و شتم من برنداشته و هر بار که از آنها می خواستم لنگه کفشم را که در حین کتک زدن‌ها از پایم درآمده بود، به من بدهند ضربات سخت تری به من می‌زدند تا جایی که یکی از نظامیان آن لنگه دیگر کفشم را هم از پایم درآورد و مابقی مسیر را پا برهنه طی کردم.

وی افزود: نظامیان صهیونیستی مرا در اتاق تاریکی حبس کرده و به طرز وحشیانه‌ای شروع به شکنجه من کردند آنها آب سرد روی پاهایم ریخته و شلاقم می‌زدند به گونه ای که احساس کردم از شدت شکنجه می‌خواهم بیهوش شوم.

بنا به بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی شکنجه‌ها موجب خونمردگی‌های شدید و زیاد در نقاط مختلف بدن فوزی شده تا جایی که اداره زندان عتصیون به دلیل وضعیت دشوار این کودک اسیر حاضر به پذیرش نشده و به یکی از بیمارستان‌های اسرائیل تحویلش دادند و از آنجا هم به زندان عوفر منتقل شد.

الحشیم، وکیل فلسطینی گفت: بر خلاف حقوق بازداشتی‌ها و قوانین مصوب توسط رژیم صهیونیستی مقامات اسرائیلی الجنیدی را درحالی که با دستبند آهنی دستانش را بسته بودند مورد بازجویی قرار داده و اجازه حضور وکیلش برای تحقیق یا تماس خانواده اش با آنها را ندادند و سپس یادداشتی را به زبان عبری مقابلش گذاشته و بدون اینکه آن را ترجمه کنند از او خواستند آن را امضا کند.

وی افزود: دادستانی رژیم صهیونیستی بدون هیچ دلیلی بازداشت این نوجوان فلسطینی را تا هجدهم دسامبر تمدید کرده و از آزادی وی اصلا خبری نیست.