کره شمالی محاصره دریایی آمریکا را اعلام جنگ با خود خواند shia muslim                   
یک سخنگوی وزارت امورخارجه کره شمالی بامداد جمعه گفت: هرگونه محاصره دریایی که آمریکا علیه کره شمالی اعمال کند، اعلام جنگ با پیونگ یانگ است.

یک سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور تاکید کرد: هرگونه محاصره دریایی می تواند نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی پیونگ یانگ باشد.
این مقام کره شمالی تصریح کرد: تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در محاصره کره شمالی تلاش خطرناک واشنگتن در شعله ور شدن یک جنگ هسته ای خواهد بود.
خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرد: اگر آمریکا و هم پیمانان آن بخواهند کشورمان را محاصره دریایی کنند، ما آن را اعلام جنگ قلمداد می کنیم و همانطور که بارها هشدار داده ایم، برای دفاع از خود، اقدامات لازم را در مقابله با آن را انجام می دهیم.
این اظهارات مقام وزارت امورخارجه کره شمالی پس از آن عنوان می شود که « «کیم جونگ اون» رهبر این کشور روز سه شنبه گذشته (21 آذرماه) گفت: هدف ما این است که قوی ترین قدرت اتمی جهان شویم.
کره شمالی هفته گذشته نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد، رزمایش عظیم آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره تهدیدی برای جنگ پیشگیرانه بوده و بروز جنگ در شبه جزیره کره را «واقعیتی مسلم» کرده است.
منابع خبری 15 آذر ماه 96 نیز از پرواز بمب‌ افکن اتمی «بی-1 بی» آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به عنوان بخشی از مانور مشترک واشنگتن و سئول خبر دادند.
کره شمالی اوایل آذر ماه گذشته، تازه ترین آزمایش موشکی خود را انجام داد.
کارشناسان می گویند با توجه به زاویه پرتاب موشک و ارتفاع 4500 کیلومتری، چنانچه این موشک در شرایط استاندارد پرتاب شود، قابلیت برد 13 هزار کلیومتری را داراست و می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.