وضعیت فاجعه بار یمن shia muslim                   
حملات عربستان سعودی و ائتلافش به یمنی‌ها و محاصره این کشور ادامه دارد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای درباره تشدید وضع فاجعه‌بار انسانی در یمن بر اثر تشدید درگیری‌ها هشدار داد.

 در حالی که یمنی‌ها شاهد تشدید حملات همه جانبه ائتلاف عربستان سعودی هستند، یک نهاد بین‌المللی امدادی در این باره هشدار داده است.

گزارش‌های رسانه‌های بین‌المللی حاکی است که حملات همه جانبه عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن به ویژه پس از کشته شدن علی عبدالله صالح تشدید شده است.

در واکنش به تحولات جاری یمن، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیانیه‌ای صادر کرده و خواستار توجه طرف‌های درگیر در جنگ به جان غیرنظامیان شده است.

  رئیس بخش خاور نزدیک و میانه این نهاد بین‌المللی اعلام کرد: «گزارش شده که جنگ در سواحل دریای سرخ در مناطق پر جمعیت مسکونی تشدید شده است. این درگیری‌ها در حالی صورت گرفته که پس از تقریبا سه سال جنگ، وضعیت فاجعه‌بار انسانی مردم یمن به زانو درآورده است».

«رابرت ماردینی» افزود: «ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم با اتخاذ همه تدابیر ممکن، به جان غیرنظامیان احترام بگذارند و اجازه عبور ایمن به کسانی که خواهان فرار کردن از درگیری هستند، بدهند».

در بخشی از بیانیه‌ این نهاد امدادی آمده است: « کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین نگران زیرساختهای حیاتی منطقه شامل شبکه‌های آب رسانی و برق است؛ شبکه‌هایی که برای بقای غیرنظامیان حیاتی است. با توجه به ادامه شیوع وبا، آسیب ندیدن این زیرساخت‌ها به طور خاص حایز اهمیت است».