تاختن به اسرائیل، به فرایند صلح خاورمیانه لطمه می‌زند shia muslim                   
نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شد که اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس، به تسریع فرایند سازش خاورمیانه کمک می‌کند و خواستار توقف انتقادات تند جامعه بین‌الملل از اسرائیل شد

 «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در برنامه «فاکس نیوز یکشنبه» در دفاع از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مدعی شد که این اقدام فرایند صلح خاورمیانه را تسریع می‌بخشد و سپس هشدار داد که «تاختن» به اسرائیل، به چنین تلاش‌هایی خدشه وارد می‌کند.

وی اینگونه گفت: «ما فکر می‌کنیم که این در واقع به ما کمک می‌کند که پیشبرد فرایند صلح را تسریع بخشیم».

اعلام تصمیم روز چهارشنبه هفته گذشته ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واکنش‌های منفی را در سراسر جهان به همراه داشت.

هیلی در این خصوص گفت: «بدون هیچ دلیلی، تلاش‌های مداومی برای ضربه زدن به اسرائیل صورت گرفته است. جلسات سازمان ملل برای تاختن به اسرائیل به طور مداوم با هدف تلاش برای یافتن راههایی برای انتقاد شدید از آنها برگزار می‌شود...اما من از شورای امنیت و تمامی جامعه بین‌الملل می‌خواهم درک کنند که وقتی برای اسرائیل قلدری می کنید، به فرایند صلح کمک نمی‌کنید....ما دیگر چنین چیزهایی را تحمل نمی‌کنیم».

نماینده آمریکا با اینحال مدعی شد که آمریکا «با فلسطینیان و اسرائیلی‌ها رفتار منصفانه‌ای دارد» و به طرفین اجازه می‌دهد که به راه‌حل صلح‌آمیز خودشان دست یابند.

وی اینگونه گفت: «ما به آنچه که دو طرف با یکدیگر به آن برسند، احترام می‌گذاریم»