سازمان سیا ایران را به ارتباط با القاعده متهم کرد shia muslim                   
آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در جدیدترین اسناد خود که آن را به تازگی منتشر کرده، مدعی ارتباط سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده با ایران شده است.

طبق این ادعای بی‌اساس ارتباط اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده با ایران، پیچیده‌تر و نزدیک‌تر از آنی بوده است که پیشتر در خصوص آن صحبت شده بود. رسانه‌های غربی از جمله روزنامه گاردین انگلیس مدعی شده‌اند یک سند ۱۹ صفحه ای، حاکی از ارتباط نزدیک ایران با القاعده وجود دارد.

در این اسناد مغرضانه، ادعا شده است ایران به گروه القاعده پیشنهاد حمایت مالی و تسلیحاتی و نیز آموزش اعضای این گروه را در پایگاه‌های حزب الله در لبنان، در برابر هدف قرار دادن منافع آمریکا در عربستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس داده است.

گفتنی است دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا ۴۷۰ هزار سند را در خصوص اسامه بن لادن، سرکرده پیشین القاعده به تازگی منتشر کرده است. گفته شده این اسناد پس از حملاتی که نیروی دریای آمریکا در سال ۲۰۱۱ به مجتمع وی در پاکستان انجام داده بود، بدست آمده است.

همچنین شایان ذکر است، دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و به خصوص آمریکا تلاش دارند با مرتبط کردن ایران به گروه‌های تروریستی در منطقه، تهران را به مداخله در امور کشور‌های دیگر متهم کنند و انتشار این اسناد نیز در راستای همین برنامه صورت گرفته است.