تظاهرات هزاران یهودی در برابر منزل «نتانیاهو» shia muslim                   
هزاران یهودی شهرک نشین در برابر منزل «بنیامین نتانیاهو» در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش مصاف، نزدیک به دو هزار نفر از شهرک نشینان یهودی دو شب گذشته(یکشنبه هفتم آبان) در اعتراض به تصویب نشدن بودجه مالی برای حمایت و حفاظت از آنها در برابر منزل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند: نتانیاهو به وعده های خود درباره تخصیص بودجه 800 میلیون شیکلی برای شهرک نشینان وفا نکرده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند: رژیم صهیونیستی آنها را رها کرده است و حملات فلسطینی ها آنها را آزار می دهد.

روزنامه عبری زبان «معاریو» به نقل از «یوسی داگان» رئیس شورای شهرداری شهرک صهیونیستی «شومرون»، گفت: حضورش در این تظاهرات به درخواست خانواده هایی انجام شده است که فرزندان خود را در عملیات فلسطینی ها از دست دادند.

داغان افزود: این خانواده ها می خواهند به نخست وزیر رژیم صهیونیستی بگویند که امکان ندارد که امنیت نیم میلیون از شهرک نشینان در کرانه باختری را نادیده بگیرد. ما اینجا هستم، زیرا وعده های بسیاری را شنیدیم که محقق نشده است و این وعده ها هرگز از تعرض های آتی جلوگیری نمی کند.

از سوی دیگر، رئیس کمیته اسکان شهرک نشینان در کرانه باختری اعلام کرد: تظاهرات در مقابل منزل نخست وزیر برای درخواست روشن مبنی بر حفاظت از امنیت شهرک نشینان انجام شد.

وی افزود: ما از نتانیاهو می خواهیم تصمیم قاطعی درباره بودجه امنیتی و احیای روند ساخت و ساز در شهرک های صهیونیستی اتخاذ کند.

در این تظاهرات سیاستمداران راستگرای تندرو از جمله «زئیف الکین» وزیر حفاظت از محیط زیست، «میکی زوهار» عضو کنست، « تزیپی هوتوولی» معاون وزیر امور خارجه شرکت کردند.

منبع: شبستان