خشم صهیونیستها از امتناع رهبر بزرگترین حزب انگلیس برای حضور در «ضیافت بالفور» shia muslim                   
رهبر بزرگترین حزب انگلیس با امتناع از حضور در مراسم ضیافت رسمی شام «وعده بالفور» خشم مقامات صهیونیستی را برانگیخت.

به گزارش مصاف، روزنامه انگلیسی تایمز گزارش داد: «جرمی کوربن» رهبر حزب کارگر انگلیس از حضور در یکصدمین سالگرد «وعده بالفور» که قرار است پنجشنبه در لندن برگزار شود، امتناع کرد و این مسئله خشم اسرائیلی ها را برانگیخت.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس از همتای اسرائیلی خود «بنیامین نتانیاهو» خواست تا این هفته برای حضور در ضیافت رسمی شامی که به منظور وعده انگلیسی ترتیب داده شده است، به لندن سفر کند.

ترزا می همچنین از کوربن خواست تا در این ضیافت شام به عنوان بزرگترین حزب مخالف در این کشور شرکت کند.

روزنامه تایمز نوشت: کوربن از وزیر امورخارجه انگلیس خواسته است که به جای وی در این مراسم حضور یابد.

کوربن به هواداری شدید از مسئله فلسطین شهرت دارد و بارها خواستار پایان ظلم به ملت فلسطین شده است. وی همچنین بر تشکیل دو دولت در فلسطین اشغالی تاکید کرده است.

رهبر حزب کارگر ماه گذشته نیز از حضور در مراسم پذیرایی «دوستان اسرائیل» که در همایش سالیانه حزب کارگر برگزار شد، امتناع کرد.

«مارک ریگو» سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس بدون اشاره مستقیم به نام «کوربن»، گفت: کسانی که با بیانیه تاریخی «وعده بالفور» مخالف هستند، تندرو و افراط گر به شمار می آیند.

ریگو افزود: اقلیتی از دانشجویان و استادان دانشگاهها هنوز قصد دارند تا اسرائیل را تخریب کنند.

«آرتور جیمز بالفور» وزیر امور خارجه وقت انگلیس در نامه‌ای تاریخی در دوم نوامبر 1917 میلادی به لرد «والتر روتشیلد» سیاستمدار یهودی‌تبار وعضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد که موضع مثبت دولت بریتانیا برای ایجاد وطنی برای یهودیان در سرزمین فلسطین مثبت است.

این درحالی است که ساکنان یهودی در فلسطینی در آن زمان تنها پنج درصد بودند.
 
منبع: شبستان