ممانعت از ورود کمک‌های اروپا به مناطق مسلمان‌نشین میانمار shia muslim                   
بوداییان افراطی با تجمع در شهر میبون در ایالت راخین مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه برای مسلمانان روهینگیا در این شهر شدند.

به گزارش مصاف، یک گروه ده نفره از سازمان‌های خیریه آمریکا و انگلیس که قصد داشتند محموله‌های غذایی را برای مسلمانان شهر میبون ببرند، از سوی تجمع‌کنندگان بودایی مجبور به بازگشت شدند.

پییر پرون، سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل برای میانمار گفت: حادثه امروز جدیدترین اقدام بوداییان افراطی در ممانعت از ارسال کمک‌های امدادی به ایالت راخین است.

وی افزود: با تمام احترامی که به آزادی بیان و تجمعات صلح‌آمیز هر گروه داریم؛ اما این تجمع مانع از ورود محموله‌های کمک‌رسانی در بین مردم آسیب‌پذیر از جمله کودکان و سالخوردگانی شد که به شدت نیازمند این کمک‌ها بودند.

حدود ۳ هزار مسلمان روهینگیا و کسانی که به عنوان شهروند میانماری پذیرفته شده‌اند، از سال ۲۰۱۲ و زمان شروع درگیری‌ها در ایالت راخین در شهر میبون در یک اردوگاه محصور شده‌اند.

صدها هزار مسلمان آواره روهینگیایی که آژانس‌های امدادی برای دسترسی به آنها تلاش می‌کنند، با خطر افزایش خصومت‌ها از جانب بوداییان راخین مواجه هستند.

منبع: ایکنا