سند محرمانه: عربستان دستور حمله به دمشق را صادر کرد shia muslim                   
آژانس امنیت ملی آمریکا با انتشار سند محرمانه ای از دستور شاهزادگان سعودی برای حمله گسترده به دمشق در سال ۲۰۱۳ میلادی پرده برداشتند.

به گزارش مصاف، پایگاه آمریکایی«اینترسپت» اعلام کرد: سند محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) فاش کرده است که شاهزادگان سعودی دستور حمله گسترده به دمشق پایتخت سوریه را در 18 مارس سال 2013 میلادی داده اند.

براساس این سند، شاهزاده «سلمان بن سلطان» معاون وزیر دفاع وقت عربستان نزدیک به 120 تن مواد منفجره و موشک برای مسلحان در سوریه فراهم کرده است و از آنها خواست تا دمشق را زیر آتش بگیرند و فرودگاه را با خاک یکسان کنند.

پایگاه آمریکایی اینترسپت اعلام کرد: این سند نتیجه تلاش های رصد و نظارت آژانس امنیت ملی است که گروههای مسلح در سوریه را زیر نظر داشته است.

براساس این سند، گروهی از مسلحان در 18 مارس 2013 میلادی مواضع دولت سوریه در قلب دمشق را زیرباران موشک های خود قرار دادند و این حمله بیانگر نمایش آشکار این نیروها زیر پرچم «ارتش آزاد سوریه» بود.

اینترسپت براساس این سند محرمانه، اعلام کرد: کاخ ریاست جمهوری، فرودگاه دمشق و مجتمع امنیتی دولت سوریه هدف قرار گرفت و این مسئله پیامی به دولت درباره گسترش سیطره ارتش آزاد سوریه در این کشور پس از دو سال تحرک ضد این دولت بود.

این پایگاه آمریکا تاکید کرد: براساس این سند بسیار محرمانه که «ادوارد اسنودن» افسر پیشین اطلاعات آمریکا آن را به این پایگاه داده است، در پشت این حملات، نفوذ قدرت خارج آشکار شده است و تصمیم حملات موشکی را به طور مستقیم یکی از اعضای آل سعود یعنی شاهزاده «سلمان بن سلطان» صادر کرده است.

نویسنده این گزارش نوشت که هدف از این حملات در آن زمان «ثبت دومین سالگرد آغاز انقلاب سوریه» بوده است.

اینترسپت گزارش داد: شاهزاده سلمان سکی از مسئولان اصلی عربستان است که جنگ در سوریه را دنبال می کرد؛ وی این مسئله را از طریق کارش به عنوان مسئول بلندپایه اطلاعاتی و قبل از ترفیعش به عنوان معاون وزیر دفاع در سال 2013 میلادی انجام می داد.

این سند نگاه اجمالی را نسبت به چگونگی توسعه جنگ و نشان دادن میزان دخالت نیروهای خارجی در بخش های تحرکات مسلحانه و دخالت در انتخاب عملیات های ویژه ارایه می دهد.

این پایگاه با انتشار تحلیل «آرون لاند» کارشناس امور سوریه درباره ویدیوهایی که گروههای وابسته به ارتش آزاد را نشان می دهد، اعلام کرد: به نظر می رسد که گزوههای متعددی وجود دارند و همه خودشان را از گروههای ارتش آزاد معرفی می کنند و همه آنها با ارتش آزاد در تماس هستند.

اینترسپت گزارش داد: گروههای متعلق ارتش آزاد وابسته به جبهه مورد حمایت عربستان و اردن قرار دارند.

 

منبع: شبستان