رئیس جمهور آمریکا: توافق هسته‌ای ایران، وحشتناک است / ایران یک بازیگر بد است shia muslim                   
رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه جدید، ضمن تکرار مواضع ضد ایرانی خود ادعا کرده که تهران، «بازیگری بد» در منطقه است و توافق برجام، «وحشتناک» است.

به گزارش مصاف، رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه بار دیگر ادعاهای ضد ایرانی خودش را تکرار کرد.

او با برنامه «تی‌بی‌ان» به مجری‌گری «مایک هوکابی» فرماندار اسبق جمهوریخواه، مصاحبه‌ای اختصاصی کرد و به سوالات درباره سیاست داخلی و خارجی آمریکا پاسخ داد.

دونالد ترامپ در بخشی از این مصاحبه درباره مذاکرات سازش و انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به بیت‌المقدس صحبت کرد.

او گفت: بسیاری می‌گویند که صلح بین اسرائیل و فلسطینیان، ماموریتی غیرممکن و یکی از سخت‌ترین توافق و معاملات است اما من فکر نمی‌کنم که غیرممکن باشد. من می‌خواهم قبل از اینکه حتی درباره انتقال سفارت(آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس) فکر بکنم، حصول توافق بین اسرائیل و فلسطینیان را امتحان بکنم.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: در جریان سفر دو روزه من به عربستان سعودی که نشستی با حضور 54 رهبر کشور اسلامی حضور داشتند، آنها به من گفتند که صلح بین اسرائیل و فلسطینیان بسیار مهم است و می‌تواند  به صلح در خاورمیانه و منطقه بیانجامد. خوب ما خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. همانطور که می‌دانید وقتی بر سر کار آمدم، من یک خاورمیانه پر از آشوب و یک وضع در هم و برهمی را تحویل گرفتم البته اکنون وضعیت کمتر از قبل در هم  است اما ما همچنان مشکل داریم. توافق هسته‌ای ایران، وحشتناک است و اصلا نباید این توافق انجام می‌شد، اصلا نباید این توافق انجام می‌شد و در یک زمان کوتاه، به سلاح اتمی برای ایران منجر می‌شود. خوب ما خواهیم دید که در آینده نه چندان دور چه اتفاقی درباره این موضوع حادث خواهد شد. البته ما در حال حصول به پیشرفت در بسیاری از جبهه‌های دیگر هستیم.

مجری سوال کرد: آیا ما از شر توافق(هسته‌ای) ایران خلاص خواهیم شد؟ ان را حفظ خواهیم کرد یا آن را لغو خواهیم کرد؟

ترامپ جواب داد: من به این سوال جواب نخواهم داد چرا که چند روز بعد، البته اگه دقیق بگویم یک هفته و نیم بعد، شما دقیقا متوجه کاری که می‌خواهیم بکنیم خواهید شد. البته من می‌توانم بگویم که من خیلی از توافق(برجام) ناراحت و ناخرسند هستم. من خیلی از روش و رفتار آنها(ایران) ناخرسند هستم. قطعا روح توافق اجرا نشده است چرا که آنها در مناطق مختلف در حال ایجاد مشکل و دردسر هستند. البته آنها بیشتر در خاورمیانه در حال ایجاد مشکل هستند اما فکر می‌کنم که آنها دارند به کره شمالی کمک مالی می‌کنند و در حال تجارت با کره شمالی هستند که البته از نظر آنها این موضوع ربطی به توافق(برجام) ندارد اما به نظر من این موضوع به توافق و روح آن ربط دارند. خواهیم دید که ما درباره ایران چه خواهیم کرد. ایران یک بازیگر بد است و به عنوان یک بازیگر بد، از آنها مراقبت خواهد شد(با آنها مانند یک بازیگر بد رفتار خواهد شد).

بخش عمده این مصاحبه به مسائل داخلی از قبیل عملکرد دولت دونالد ترامپ در قبال طوفان‌های اخیر در مناطق مختلف آمریکا، موضوع اصلاح قوانین مالیاتی و لغو «اوباما کر» اختصاص داشت.

ترامپ در همین مصاحبه، بار دیگر در حملات لفظی به رسانه‌های مخالف خود در آمریکا، آنها را «رسانه‌های اخبار جعلی» خواند.


منبع: العالم