گرسنگی ابزار جدید دولت میانمار برای نسل کشی مسلمانان روهینگیا shia muslim                   
سازمان «برمه روهینگیا» اعلام کرد: گرسنگی ابزار جدید ارتش میانمار و شبه نظامیان بودایی و افراط گرایان میانماری علیه مسلمانان ایالت راخین برای نسل کشی آنهاست.

به گزارش مصاف، سازمان «برمه روهینگیا»( BROUK) که مقرش در انگلیس است، در بیانیه ای اعلام کرد: مسلمانان روهینگیا به علت اجازه ندادن ارتش و دولت میانمار به ورود کمک های انسانی به ایالت راخین(اراکان) در غرب میانمار با گرسنگی مواجه اند.

این سازمان اعلام کرد: هزاران نفر از ایالت راخین(اراکان) به علت گرسنگی و خشونت روشمند ارتش و افراط گرایان میانمار بر ضد آنها، به بنگلادش گریخته اند.

در این بیانیه آمده است : باوجود پیام های بین المللی برای توقف خشونت در ایالت راخین(اراکان)، ارتش میانمار و شبه نظامیان بودایی به آتش کشیدن منازل مسلمانان روهینگیا و مکان های کارشان را ادامه می دهند.

درهمین راستا، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجران در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: تعداد مسلمانان روهینگیایی در بنگلادش به 515 هزار نفر رسیده است و نزدیک به 100 هزار مسلمان روهینگیایی در شهر بوثیدانگ در ایالت راخین در میانمار منتظر هستند تا به بنگلادش بروند.

وی افزود: نزدیک به دو هزار پناهنده روزانه به شهر کاکس بازار در بنگلادش عبور کردند. سازمان مهاجرت، پیامی را به جامعه بین الملل ارایه داد تا 120 میلیون دلار به منظور کمک به 450 هزار پناهنده روهینگیا در طول شش ماه آتی جمع آوری کند.

از 25 آگوست گذشته، ارتش میانمار مرتکب جنایت های وحشیانه علیه اقلیت مسلمان روهینگیا شده است که در نتیجه آن هزاران نفر کشته و صدها هزار بی گناه آواره شدند.  

 
منبع: شبستان