تصمیم اقلیم کردستان برای برگزاری انتخابات سراسری در اول نوامبر shia muslim                   
رسانه‌های خبری از تصمیم اقلیم کردستان برای برگزاری انتخابات ریاست و پارلمان اقلیم واقع در شمال عراق تا کمتر از یک ماه دیگر خبر دادند.

به گزارش مصاف، شبکه خبری کردزبان «رووداو» ظهر امروز (سه شنبه) از کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان عراق نقل کرد که اقلیم تصمیم دارد انتخابات ریاست و پارلمان را در اول ماه نوامبر آینده (دهم آبان) برگزار کند.

این در حالی است که ریاست اقلیم کردستان اواخر تیر ماه اعلام کرده بود که «مسعود بارزانی»، رئیس این منطقه واقع در شمال عراق با صدور فرمانی، زمان برگزاری انتخابات پارلمان و ریاست اقلیم را تعیین کرده و بر اساس آن نیز هر دو انتخابات اول نوامبر و به صورت همزمان برگزار خواهند شد.

بارزانی در فرمان خود به تمامی نهادهای ذی ربط دستور داده برای برگزاری انتخابات همزمان کارهای لازم را انجام دهند و با کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان که دو هفته پیش در اقلیم و مناطق مورد مناقشه تحت کنترل نیروهای پیشمرگ همه پرسی جدایی از عراق را انجام داد و با مشارکت ۷۲ درصدی افراد واجد شرایط و موافقت نزدیک به ۹۳ درصد آنها با این مسئله به پایان رسید نیز همکاری و هماهنگی داشته باشند.

لازم به ذکر است که دوره فعالیت پارلمان کنونی اقلیم کردستان در ماه نوامبر سال جاری به پایان می رسد در حالی که دوره ریاست بارزانی بر اقلیم در اواسط ماه آگوست سال ۲۰۱۵ به پایان رسیده و از آن هنگام تاکنون وی با تصمیم انجمن شورای اقلیم و با وجود مخالفت برخی احزاب و جریان های سیاسی، همچنان در این سمت مشغول فعالیت است.

منبع: شفقنا