بحرین به زودی عادی سازی روابط خود با اسرائیل را رسما اعلام می‌کند shia muslim                   
سایت انگلیسی زبان "میدل ایست آی" گزارشی را در مورد گسترش روابط میان بحرین و اسرائیل منتشر کرد.

به گزارش مصاف، این منبع افزود: مقامات منامه بی وقفه در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می کنند، این اقدام در حالی صورت می گیرد که ملت های منطقه به شدت با عادی سازی روابط مخالفت می کنند.
این منبع خبری تصریح کرد: اقدام منامه به اعلام رسمی عادی سازی روابط با اسرائیل موجب بروز دودستگی ها و تشدید تنش در بحرین می شود.

از سوی دیگر، برخی گزارش ها حکایت از ایجاد کمیته مشترک اسرائیلی و بحرینی در جهت نظارت بر پروژه موزه "تسامح دینی" دارد.

این در حالی است که پسر "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین اخیرا ضمن بازدید از موزه تسامح متعلق به طائفه یهودی در لس آنجلس، با خاخام "مارفین هر" خاخام یهودی بنیانگذار مرکز "سیمون ویزنتال" هم دیدار کرد.
"ناصر بن حمد آل خلیفه" پسر پادشاه بحرین در راستای سیاست های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مانند بحرین برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به بهانه "ایران هراسی" اقدام به دیدار با این خاخام یهودی کرد که از هیچ تلاشی برای دفاع از منافع رژیم صهیونیستی دریغ نکرده است و مرکز تحت اداره وی هم یکی از بزرگترین حامیان این رژیم به شمار می رود.

روزنامه آمریکایی لوس آنجلس تایمز خاطر نشان کرد که حضور ناصر بن حمد در موزه تسامح که هیچ ابایی از اعلام وفاداری و حمایت از رژیم صهیونیستی ندارد، نشانگر تحولات عمیق در سیاست های برخی کشورهای خاورمیانه است.

این روزنامه تاکید کرده است که هدف از این سفر و دیدار بهبود وجهه بحرین در خارج با استفاده از مساله تسامح دینی است و این در حالی است که شیعیان بحرین از حقوق دینی کامل خود در داخل این کشور برخوردار نیستند و همواره مورد تبعیض قرار می گیرند و این مساله حتی انتقادات گسترده ای از سوی آمریکا و سازمان های حقوق بشری بین المللی از بحرین را به دنبال داشته است.


منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین