مقابله با پیشروی سعودی‌ها در جیزان/ بمباران پمپ بنزین در حجه shia muslim                   
در ادامه تحولات میدانی یمن در حالی که جنگنده‌های سعودی شهرهای یمن را بمباران می‌کنند ارتش یمن با پیشروی مزدوران سعودی در جیزان مقابله کردند.

به گزارش مصاف، در حمله جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به منطقه بنی سعید در شهر «کشر» در استان حجه دست کم یک غیرنظامی یمنی کشته و ۵ تن زخمی شدند. این حمله یک پمپ بنزین را هدف قرار داده بود.

از سوی دیگر در عملیات ارتش یمن علیه مزدوران وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در شهر نهم و استان تعز دست کم ۷ نظامی وابسته به هادی به وسیله تک تیراندازهای ارتش یمن کشته شده اند.

در استان جوف نیز یگان موشکی ارتش یمن تعدادی موشک کاتیوشا و یک موشک آروگان به سوی یک ساختمان متعلق به دولت مستعفی یمن شلیک کرده است که منجر به کشته و زحمی شدن شمار زیادی از نظامیان وابسته به هادی شده و در جریان عملیات ارتش یمن علیه مواضع مزدوران هادی در منطقه صبرین در شهر خب و الشعف یک خودروی نظامی منهدم  شده  و شماری از نظامیان وابسته به هادی کشته و زخمی شدند.

در جیزان نیز نیروهای ارتش یمن با تلاش نظامیان سعودی، اماراتی و مزدوران سودانی برای پیش روی به سوی منطقه الحثیره و مناطق مجاور آن مقابله کردند.

بر اساس این خبر  حمله نیروهای وابسته به ائتلاف عربی با ۵۰ حمله هوایی و ۴۰ موشک آپاچی و گلوله باران توپخانه ای همراه بود، اما با مقاومت نیروهای انصار الله این عملیات با شکست مواجه شد و در این میان شماری از نظامیان وابسته به عربستان کشته شدند و سه خودروی زرهی آنها نیز منهدم شد.

ارتش یمن با شلیک دو موشک زلزال ۱ و چند موشک کاتیوشا موفق به مقابله با تلاش مزدوران و نظامیان وابسته به عربستان در این منطقه و مناطق مجاور آن شد.

در نزدیکی گذرگاه الخضرا در نجران نیز یک تانک سعودی منهدم شده است و یگان توپخانه ای ارتش یمن پایگاه های نظامیان سعودی را هدف قرار داده و تک تیرانداز های ارتش یمن موفق شدند دو مزدور وابسته به عربستان را در تبه الخشباء در نزدیکی گذرگاه الخضرا هدف قرار دهند و از پای در آورند.

منبع:خبرگزاری مهر