بازگشت بنیانگذار فیسبوک به دین یهود shia muslim                   
"مارک زاکربرگ" بنیانگذار "فیسبوک" پس از سال‌های الحاد و بی دینی به دین اصلی خود یعنی یهودیت بازگشت.

به گزارش مصاف، زاکربرگ در صفحه شخصی خود در فیسبوک تصاویری از برگزاری یک مراسم در خانه اش را منتشر کرده که ثابت می کند او به دین یهود بازگشته است.

در همین راستا، پایگاه خبری صهیونیستی المصدر تاکید کرد که زاکربرگ از زمان تولد دخترش "ماکس" به دین یهود بازگشته و مراسم ها و نیایش های آیین یهود را به جای می آورد.

تصاویری که زاکربرگ در صفحه شخصی خود منتشر کرده است، نشان می دهد که او روزهای شنبه شمع روشن می کند. در برخی تصاویر هم دختر او دیده می شود که از جام "تقدیس" (قیدوش" آب می نوشد. این کار نزد یهودیان در ایام جمعه، اعیاد و مراسم های خاص مبارک و میمون است.

علاوه بر این، زاکربرگ از نان "حالاه" که نان سنتی مورد استفاده یهودیان در روز شنبه است، در منزلش استفاد می کند و در کنار آن دو شمع هم روشن کرده است.

زاکربرگ در توضیح یکی از این تصاویر گفته که جام تقدیس که دخترش در آن آب نوشیده، از زمان مهاجرت جدش به آمریکا، نسل به نسل به دست او رسیده است.

لازم به ذکر است که مارک زاکربرگ پس از سال های بی دینی، سال گذشته به دین یهودی بازگشت. او  گفته که همچون کودکی یهودی پرورش یافته اما بعدها دچار شک و تردید و بی دینی شده است اما امروز به این نتیجه رسیده که دین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 
منبع:  مرکز اطلاع رسانی فلسطین