ادعاهای مشاور امنیت ملی ترامپ علیه ایران در گفتگو با روزنامه سعودی shia muslim                   
سرتیپ «هربرت ریموند مک مستر» مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: همان طور که دونالد ترامپ بارها تکرار کرده، توافق هسته ای ایران بدترین توافق در تمام دوره‌ها بوده است.
به گزارش مصاف،  مک مستر در گفتگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با ادعای این موضوع همچنین مدعی شد: به چند دلیل توافق هسته ای ایران بدترین توافق است؛ ازجمله اینکه ایران از پیش تمام دستاوردهای این قراداد را دریافت کرده است.توافق پس از ۸ سال به پایان خواهد رسید، اکنون دوسال از آن گذشته و ایران می تواند تا پایان این توافق منتظر بماند و در آن زمان نظام ایران در آستانه انتقال به مرحله تولید سلاح هسته ای با سرعت بالایی است.

مشاور ترامپ با ادعای اینکه ایران در طول این مدت خواهد توانست سامانه موشکی اش را توسعه دهد و به هدفش برسد، در ادامه ادعا کرد: دونالد ترامپ از طریق برنامه اقدام مشترک جامع و براساس اولویت هایش که تضمین امنیت مردم آمریکاست، تصمیم ویژه خود را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

وی با ادعای اینکه ایران توافق هسته ای را نقض کرده است، در ادامه ادعاهایش افزود: تا زمانی که آمریکا در این توافق حضور دارد و تازمانی که شرکای ما بخشی از این توافق باشند، باید ایران را به وظایفش در توافق مذکور ملزم کنیم. می دانیم که ایران این توافق را نقض کرده است؛ مثلا توافق می گوید در صورتی که ایران بندهای این قرارداد را نقض کرد باید به این کشور اطلاع دهیم و اگر در زمان مشخصی به اجرای توافق بازگشت و پایبندی خود را به آن نشان داد، هیچ نقضی از جانب ایران صورت نگرفته است. این یکی از دلایلی است که باعث می شود این توافق برای ایران خوب و برای ما تهدید  تلقی شود. بنابراین اولین گام، اجرای قاطعانه بندهای این توافق  است. انواع و اقسام بازرسی ها وجود دارد که می توان در این زمینه اجرا کرد اما هنوز انجام نشده است.

این مقام آمریکایی در ادامه همچنین مدعی شد: ایران قطعا به روح برجام پایبند نیست و به جای صلح آفرینی و امنیت سازی در منطقه، در راستای خشونت آفرینی در سراسر خاورمیانه تلاش کرده است.


منبع: شفقنا