مقام آمریکایی: نباید تهدید نیروی قدس را به جان بخریم shia muslim                   
جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد آمریکا نباید تهدید موجود از جانب نیروی قدس در خصوص اقدام تلافی‌جویانه علیه نیروهای خود در عراق را به جان بخرد.

به گزارش مصاف؛ پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی از واشنگتن به قلم جیم گارامون نوشت: «پل سلوا»، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا که روز سه شنبه برای بررسی موضوع دادن رای اعتماد به وی برای خدمت در این سمت تا دو سال دیگر برگزار شده بود، به طور عمده با سؤالات اعضای کنگره درباره چالش های پیش روی این کشور به عنوان قدرتی جهانی و آمادگی نیروهای آمریکایی رو به رو شد.

سناتورها از سلوا درباره تهدیدهای جهانی، مشکلات بودجه ای که ارتش با آن رو به روست و نگرانی ها درباره آمادگی ارتش سؤال کردند.

وی درباره تلاش برای شکست (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در سوریه و عراق گفت، با اینکه آزادسازی شهر موصل به دست نیروهای عراقی قابل توجه است، اما هنوز مبارزه وسیعی باقی مانده است، باید برای تامین امنیت مرز سوریه در استان الانبار عراق عملیات اجرا شود.

سلوا همچنین گفت که به تهدید موجود از جانب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خصوص اقدام تلافی جویانه علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق، در صورت اقدام آمریکا در قرار دادن نام نیروی قدس سپاه در فهرست سازمان های تروریستی بین المللی، واقف است. وی تصریح کرد: «ما باید در حالتی قرار بگیریم که آماده چنین چیزی باشیم، اما فکر می کنم نباید با اقدام علیه نیروی قدس چنین تهدیدی را به جان بخریم.»

وی کره شمالی را نخستین تهدید دانست و گفت وزارت دفاع با جامعه اطلاعاتی در خصوص کره شمالی از نزدیک همکاری می کند.

وی در پاسخ به سؤال سناتورها درباره آمادگی ارتش گفت، آمادگی از دسترسی به وجوه و امکانات برای آموزش های پیشرفته ای که برای جنگ شدید با یک رقیب لازم است، حاصل می شود.

وی گفت: «بودجه سال 2017 راهگشاست. بودجه پیشنهادی سال 2018 ما را قادر خواهد کرد تا بیشتر آموزش های قبلی را از سر بگیریم. اما این روند دو سال طول خواهد کشید تا شاهد بهبود آمادگی (ارتش) باشیم.»

سلوا در سخنان خود به فناوری وزارت دفاع موسوم به «راهبرد جبرانی سوم» نیز پرداخت. این فناوری زمینه را برای ارتش آمریکا فراهم می کند تا با راهبردهای ضددسترسی و منع منطقه ای که بسیاری از دشمنان،- به ویژه چین و کره شمالی- برای دستیابی به آن تلاش می کنند، رقابت کند.

سلوا گفت، بزرگترین مزیت ارتش آمریکا این است که قادر خواهد بود قدرت خود را نشان دهد و سپس در صورت لزوم آن قدرت را حفظ کند. وی گفت حفاظت از این توانمندی، در کانون تلاش های وزارت دفاع برای مدرن سازی ارتش به شمار می رود. وی به سناتورها اطمینان داد که این امر همچنان در اولویت اصلی باشد.

سلوا همچنین به روسیه و اقداماتش در اوکراین اشاره کرد و گفت ستاد مشترک ارتش برای تضعیف آنچه که شاید کمک های دفاعی مرگبار به نظر می رسد، با فرماندهی آمریکا در اروپا همکاری می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان