هشدار دیرهنگام اتحادیه عرب به رژیم صهیونیستی درباره تشدید حملات در قدس اشغالی shia muslim                   
اتحادیه عرب در پایان نشست خود برای بررسی تحولات در شهر قدس اشغالی، با انتشار بیانیه‌ای اقدامات رژیم صهیونیستی در این شهر را محکوم کرد.

به گزارش مصاف، اتحادیه عرب به رژیم صهیونیستی درباره تشدید حملات در شهر قدس اشغالی هشدار داد.

اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده روز سه‌شنبه در مقر این اتحادیه در قاهره برای بررسی تحولات در شهر قدس اشغالی با انتشار بیانیه‌ای، اقدامات رژیم صهیونیستی در این شهر را محکوم کرد.

این اتحادیه در این بیانیه اقدامات رژیم صهیونیستی در تعرض به مسجدالاقصی و بی‌حرمتی به این مکان مقدس، تلاش برای تغییر هویت و اسناد تاریخی آن، توقیف ابواب این مسجد (درهای ورودی آن)، تخریب محتویات داخل مسجد و نیز جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی برای اقامه نماز در این مسجد را محکوم کرد.

اتحادیه عرب اقدامات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در مسجدالاقصی را ادامه تلاشهای این رژیم برای تغییر هویت تاریخی این مکان مقدس خواند.

شورای اتحادیه عرب -که به ریاست الجزایر و با حضور احمد ابو الغیط، دبیر کل این اتحادیه، و سعید ابو علی، دبیر کل امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی این اتحادیه، برگزار شد- اقدامات اسرائیل در اتخاذ تدابیر امنیتی جدید در درهای ورودی به مسجد‌الاقصی و نصب گیت‌های الکترونیکی برای ورود نمازگزاران فلسطینی را اقدامی خطرناک خواند که در طول نیم قرن گذشته سابقه نداشته است.

اتحادیه عرب همچنین درباره تشدید تنش و بحران در مسجدالاقصی به سبب تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر واقیعت تاریخی این مسجد هشدار داد.
اتحادیه عرب افزود پیامدهای تشدید حملات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی وخیم خواهد بود به شعله‌ور شدن آتش جنگ دینی و مذهبی در منطقه منجر خواهد شد.

لازم به ذکر است، روز 23 تیر در پی عملیات شهادت‌طلبانه در صحن‌های مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی اقامه نماز جمعه امروز را در این مسجد ممنوع کرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران